۶ نکته که طراحان لوگو باید بدانند

6 نکته که طراحان لوگو باید بداند

سلام و درود خدمت شما دوسداران طراحی گرافیک.
مبحث امروز ما برمیگرده به سوالات مهمی که یک طراح لوگو باید از مشتری خود بپرسد تا بتواند لوگویی در خور کسب و کار آن مشتری طراحی و دیزاین کند.

سوالاتی که مد نظر است به شرح زیر هستند :

۱) انگیزه و هدف کسب و کار شما چیست؟

اولین سوال شما باید این باشه که شغل شما چه خدمات و سرویس هایی رو در چه راستایی ارائه میده.به عنوان مثال شرکت نایکی ( سازنده کتونی های ورزشی ) یک شرکت سازنده کتونی ورزشیه که کتونی هایی با دوام ، سبک رو ارائه میده تا نه تنها عمر بالایی داشته باشن بلکه کارایی و سرعت مصرف کننده رو هم تا حدودی ارتقا بدن.

اینجا ما میتونیم به این برسیم که لوگوی شرکت نایکی باید یه جورایی سرعت و کارایی و همینطور ورزش رو برای ما تداعی کنه.هر چند مفهومی باشه.

۲) رنگ برند شما چیست؟

منظور از برند یا در کل مبحث برندینگ برمیگرده به زمان شروع یه کسب و کار تا بحث بازاریابی ، انتقال ، بازدهی و …. اما در کل بخایم حساب کنیم ماندگاری یه طرح خاص و اسم خاص تو ذهن مخاطب رو برند میگن.به عنوان مثال علامت تیک برند شرکت نایک هست.علامت e بزرگ برند شرکت اینترنت اکسپلوره.

یعنی کلیه اموری که برای به یاد ماندن یک نام یا نشان خاص مربوط به یه کسب و کار رو در کل برندینگ میگن.حالا من خلاصشو برای شما گفتم هر چند مبحثش طولانیه.ایشالا تو یه پست کامل براتون برند رو شرح میدم.
به عنوان مثال اداره آب رنگ لوگو ، فاکتور ، سربرگ ، ساختمان ، تبلیغات محیطیش همه و همه به رنگ آبی هستن.اگر ما لوگویی برای اداره آب به غیر از رنگ آبی طراحی کنیم جفایی کردیم در حق خودمون و اداره آب و فاضلاب.پس اینجا میفهمیم رنگ مد نظر مشتریمون دقیقا تو چه مایه ها و طیفی هستش.

بیشتر بخوانید

۳) شعار شما چیست؟

شعار یه کسب و کار در واقع مثل یه لوگو میتونه خیلی چیزارو برسونه که کمک خیلی زیادی به طراح گرافیک برای دیزاین لوگو میکنه.به عنوان مثال برند دلپذیر رو فک کنم همه بشناسید.یه شعار ریز داره که میگه دلپذیر خوشمزه و کم نظیر …

این شعارش هم میشه یه جورایی تو طراحی لوگو بکار رفت که تمامی اون به مهارت و خلاقیت طراح لوگو بستگی داره.

۴) چه نوع لوگویی مد نظرتان است؟

ما تو قسمت تعریف لوگو انواعش رو معرفی کردیم و توضیح خلاصه دادیم.حالا باید مشتری بر اساس میزان قیمت و نوع لوگو که به هم وابسته هستند ، یک نوع لوگو رو انتخاب کنه.

۵) میخاید لوگو همه جا کارآمد باشه؟

ببینید منظور از کارآمدی لوگو اینه که هم بشه اونو تبدیل به مهر کرد هم رو کاغذ ریسو چاپ کرد و ….

البته طراح کسیه که تا جایی که میتونه و دستش بازه طراحیشو انعطاف پذیر و کارآمد به انجام برسونه.

بیشتر بخوانید

۶) آیا طرحی دارید که به لوگوی مد نظرتون شبیه باشه؟

این سوال به نظر بنده جزو سوالای الزامیه.هدف از اینکه آخر همه پرسیده میشه اینه که بر اساس سوالات قبل ی جمع بندی کامل انجام میدیم و بعد از رسیدن به جواب این سوال جمع بندیاتونو قیاس میکنیم با طرح پیشنهادی مشتری.بعد از اون میتونید نزدیک ترین و شیک ترین طرحی که مد نظر مشتری هستش رو دربیارید.

جواب این ۶ سوال میتونن کلید رسیدن به یه طرح عالی و حرفه ای ، در نتیجه رضایت مشتری باشن.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *