آیا طراحی لوگو با قیمت ارزان، کیفیت لازم را دارد؟

لوگو، المان بسیار مهمی است که برند را در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهد. به همین دلیل می‌توان گفت لوگو، جنبه استراتژی بازاریابی هر بیزینسی را تشکیل می‌دهد. به همین دلیل است که برندهای بزرگ برای طراحی لوگو وقت و هزینه صرف می‌کنند. امروزه اغلب ما بیشتر برندها را با لوگوی آن‌ها می‌شناسیم. هدف اصلی لوگو نیز شناسایی و به یادسپاری بهتر هویت برند است.

طراحی لوگو با تعرفه‌های مختلفی انجام می‌شود که می‌تواند کمی گیج‌کننده باشد. در این مقاله در مورد عوامل مؤثر در تعرفه طراحی لوگو صحبت خواهیم کرد و به این سؤال پاسخ می‌دهیم که آیا طراحی لوگو با قیمت ارزان، کیفیت لازم را دارد یا خیر. در ادامه با ما همراه باشید.

عوامل موثر در تعرفه طراحی لوگو

یکی از فاکتورهای مهمی که در طراحی لوگو به آن توجه می‌شود، تعرفه طراحی لوگو است. هزینه طراحی لوگو به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. دو فاکتور مهم در تعیین قیمت طراحی لوگو عبارتند از:

نوع لوگو

لوگو انواع مختلفی مانند لوگو مونوگرام، لوگو تایپوگرافی، لوگو تصویری، لوگو انتزاعی، لوگو مسکات و لوگو ترکیبی دارد. هر یک از انواع لوگو، تعرفه متفاوتی دارد؛ بنابراین قبل از استعلام قیمت تعرفه طراحی لوگو، باید نوع لوگو مشخص شود.

سابقه گرافیست

مهم‌ترین فاکتور در تعیین قیمت طراحی لوگو، دستمزد گرافیست است. قطعاً دستمزد یک گرافیست نامی و مشهور نسبت به یک گرافیست تازه‌کار بیشتر خواهد بود. برخی از افراد ممکن است برای کار با طراحان تازه‌کار علاقه‌ای نداشته باشند؛ اما نباید فراموش کرد که بسیاری از طراحان تازه‌کار به دلیل داشتن خلاقیت و استعداد کافی می‌توانند لوگوهای بسیار حرفه‌ای طراحی کنند.

مطلب پیشنهادی
فتوشاپ چیست؟

طراحی لوگو با قیمت مناسب

یکی از چالش‌های اغلب افرادی که تصمیم دارند برای برند خود لوگو طراحی کنند، این است که آیا طراحی لوگو با قیمت ارزان، کیفیت لازم را دارد؟

اغلب طراحان تازه‌کار در ابتدای کار خود برای جلب مشتری ممکن است تعرفه‌ای پایین‌تر از سایر همکاران خود داشته باشند؛ اما در برخی موارد شاهد این هستیم که منظور از طراحی لوگو با قیمت ارزان، لوگوهای آماده‌ای هستند که تنها با انجام برخی تغییرات روی آن‌ها، به مشتری ارائه می‌شوند. این لوگوهای غیرحرفه‌ای یکی از مهم‌ترین عواملی هستند که می‌توانند به برند آسیب جدی وارد کنند.

متأسفانه برخی از افراد به دلیل این‌که اطلاعات کافی ندارند و برای این‌که در هزینه خود صرفه‌جویی کنند به سراغ طراحی لوگو با قیمت ارزان می‌روند. توجه داشته باشید که برای دیده‌شدن در بازار رقابتی امروز، شما نیاز به این دارید که حرفه‌ای عمل کنید. از هزینه‌کردن برای کارهای مهمی مانند طراحی لوگو اجتناب نکنید؛ زیرا این کار مانند سرمایه‌گذاری روی کسب‌وکار خود شما است.

ویژگی های یک طراحی لوگو با قیمت مناسب اما حرفه ای

در این میان شرکت‌هایی هستند که برای جلب رضایت مشتریان خود، طراحی لوگو را با قیمت مناسب انجام می‌دهند. بهترین کار برای تصمیم‌گیری، بررسی نمونه کارهای قبلی است. ویژگی‌های یک لوگوی حرفه‌ای که بتواند هویت بصری یک برند را انعکاس بدهد عبارت‌اند از:

مطلب پیشنهادی
روش های کسب درآمد طراحان گرافیک
  • ساده بودن: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک لوگوی خوب ساده بودن آن است. برخی از افراد به‌اشتباه فکر می‌کنند که هرچقدر لوگو پیچیده‌تر باشد، می‌تواند اثرگذاری بیشتری روی مخاطب داشته باشد؛ اما در واقع این لوگوهای ساده هستند که در خاطر مردم باقی می‌مانند. لوگوهای پیچیده نه‌تنها شناسایی لوگو را دشوار می‌کند بلکه باعث می‌شود مخاطب با محصول یا خدمات شما ارتباط خوبی برقرار نکند.
  • متمایز بودن: ساده بودن به معنای تکرار لوگوهای موجود نیست. در بازار امروز تنها راه برای دیده‌شدن و رقابت، متمایز بودن است. یک لوگوی متمایز باعث می‌شود که مشتریان، شما را به‌سادگی از سایر برندها تشخیص دهند. طراحی یک لوگوی متمایز نیاز به شناخت بازار، روان‌شناسی مخاطب و مهارت کافی دارد.
  • هدفمند بودن: مهم‌ترین هدف لوگو، شناساندن برند است. لوگو باید بتواند هویت برند شما را به مخاطب معرفی کند. برای همین منظور، طراح لوگو باید در مورد برند و رسالت آن اطلاعات کافی در اختیار داشته باشد. در غیر این صورت موفق نخواهد شد یک لوگوی هدفمند طراحی کند.
  • مرتبط بودن: در صورتی که لوگو با خود بیزینس ارتباط مستقیم داشته باشد، از اثربخشی بیشتری برخوردار خواهد بود. به‌عنوان‌مثال اگر مغازه شما اسباب‌بازی‌فروشی است، بسیار عجیب به نظر می‌رسد اگر در لوگوی شما از تصویر یک کاپ کیک استفاده شده باشد. یک طراح لوگو باید از خود بپرسد که مخاطب هدف این کسب‌وکار از نظر سن، درآمد، جنسیت و سلیقه چه ویژگی‌هایی دارد؛ آیا لوگوی طراحی شده می‌تواند با جامعه هدف ارتباط برقرار کند یا خیر؟
مطلب پیشنهادی
طراح گرافیک کیست و چه وظایفی دارد؟

 

  • استفاده از معانی جدید: استفاده از معانی جدید در لوگو، مهارت طراح لوگو را به‌خوبی نشان می‌دهد. بهترین مثال برای این ویژگی، لوگوی آمازون است که قطعاً همه ما حداقل برای یکبار آن را دیده‌ایم. فلشی که در زیر لوگو از نقطه A تا Z کشیده است نشان‌دهنده این است که این آمازون طیف گسترده‌ای از محصولات را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. به عبارت عامیانه شما از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را می‌توانید پیدا کنید.

 

  • استفاده از رنگ‌های مناسب: در طراحی یک لوگوی خوب، یکی از موارد بسیار مهم انتخاب رنگ است. برای انتخاب رنگ طراح باید با علم روان‌شناسی رنگ آشنایی داشته باشد؛ زیرا هر رنگ در تبلیغات مفهوم خاصی دارد که موضوعی کلیدی در طراحی لوگو به شمار می‌رود. به‌عنوان‌مثال رنگ قرمز نمایانگر انرژی و جسارت است و رنگ آبی حس اعتماد و آرامش را به مخاطب انتقال می‌دهد.

صحبت نهایی

لوگو هرچند ممکن است تنها یک نشانه گرافیکی به نظر برسد اما در فرایند توسعه کسب‌وکارها نقش بسیار مهمی دارد. اگر لوگو به‌صورت حرفه‌ای طراحی نشود قطعاً نخواهند توانست در جذب مشتری مؤثر باشد. طراحی لوگو با قیمت ارزان تنها در صورتی قابل‌قبول است که ویژگی‌های یک لوگوی حرفه‌ای را داشته باشد.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه‌های اجتماعی:

اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
  • لطفا به ما امتیاز دهید
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
5 (2 رای)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آرش فرشاد موسس آرش گرافیک

آرش فرشاد

طراح گرافیک

من آرش فرشاد هستم موسس وبسایت طراحی آنلاین آرش گرافیک و آکادمی بلیز لرن، عاشق خلق ایده‌های ناب و نو، اینجام تا تجاربم رو در اختیار شما دوسداران طراحی گرافیک و مهارت‌های حوزه دیجیتال مارکتینگ قرار بدم.

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.