تبلیغات

هرآنچه محصول با کیفیت و فوق العاده تولید نمایید، بدون تبلیغات موثر و جذب مشتری کسی از وجود آنها مطلع نخواهد شد. هدف از تبلیغات ، دستیابی به حداکثر مخاطبان و مشتریان جدید است که میتواند به شکل تبلیغات موثر و جذب مشتری با کمترین هزینه انجام شود. میتوانید تبلیغات محیطی خود را به تیم متخصص طراحی آنلاین آرش گرافیک بسپارید.

10 روش عالی برای جذب مشتری

در صورتیکه تبلیغات را به شکل صحیح انجام دهیم، سرمایه گذاری بی نظیری برای کسب و کار خود ایجاد خواهید نمود. اما اگر تبلیغات به شیوه صحیح انجام نشود، میتواند ضرر مالی قابل توجهی به شما وارد نماید.

در واقع تبلیغات باید هوشمندانه و ماهرانه انجام شود. در این قسمت بهترین روش های تبلیغات برای جذب مشتری را بیان خواهیم نمود که در برنامه ریزی ، اجرا و نظارت بر برنامه تبلیغاتی به شما کمک شایانی خواهند کرد. در صورتی که تبلیغات خود را میخواهید بصورت کاملا حرفه ای انجام بدید، رو تیم طراحی آنلاین آرش گرافیک حساب کنید.

10 روش عالی برای جذب مشتری

۱- شناسایی مخاطب هدف

برنامه ریزی شما برای تبلیغات باید به گونه ای باشد که شما را به بازار کار نزدیک کند. از معمول ترین اشتباهات رایج این است که تبلیغاتی را شما ارائه میکنید که زبان آنها به زبان اکثر مشتریان شما نیست و توجه آنها را به موضوع جلب نمیکند. برای رفع این مشکل از خودتان بپرسید که قصد دارید چه نوع مشتریانی را جذب کنید، سپس کاری کنید که مخاطبان با تبلیغات شما ارتباط بر قرار کنند. پس در ابتدا دسته مشتریان خود را مشخص کنید.

۲- برگ برنده ی شما، مزیت رقابتی شماست.

یکی از برجسته ترین نکات مهم در تبلیغات، نشان دادن جوانب مثبت کسب و کار شماست. این همان عاملی است که موجب مزیت رقابی شما نسبت به سایر رقبا می شود. در این خصوص آگهی های تبلیغاتی فراوانی وجود دارد که مبتکرانه ساخته شده اند اما در فروش سایر خدمات و محصولات تبلیغ شده، ناتوان هستند.
بنابراین؛ تا زمانی که این نکات مثبت را برجسته نکنید، تبلیغات شما آنچنان موثر واقع نمی شوند.

۳- در ذهن مشتری از خود تصویرسازی کنید.

بگذارید با یک مثال شروع کنیم؛ وقتی شما در بزرگراه با سرعت در حال حرکت هستید، به راحتی جذب تبلیغات کوکا کولا می شوید، در واقع محصولات زیادی وجود دارند که شما می توانید آنها را از روی لوگویشان و یا شکل بسته بندی تشخیص دهید. این را بدانید که تصویرسازی در ترویج کسب و کار و تبلیغات شما حائز اهمیت است. تعداد زیادی از تبلیغ کنندگان به ایجاد و خلق تصاویری که در ذهن مخاطب تاثیر می گذارد تلاشی نمی کنند و فرصت جذب مشتریان را از دست می دهند.

۴- پول خرج کنید تا پول بسازید.

راه های زیادی در صرفه جویی هزنیه ها وجود دارد اما در تبلیغات نباید خساست داشته باشید. کاهش هزینه ها را بر کیفیت کار مقدم بشمارید، زیرا این عمل بر میزان فروش شما تاثیر زیادی می گذارد و این تاثیر باعث می شود که نتیجه نهایی شما تغییر کند. برای وجود تبلیغات موثر باید تبلیغ کنید و به همین دلیل موثر است.

۵- مکان های مناسبی برای تبلیغات خود در نظر بگیرید.

یکی از کارآمد ترین روشهای تبلیغات موثر و جذب مشتری آن است که تبلیغ خود را در محل مناسبی قرار دهید. ممکن است ایستگاه رادیویی، مجله و حتی برنامه تلویزیونی محبوب شما برای مخاطب هدف شما جذاب نباشد.
شما باید درباره بازار هدف خود تحقیق کنید تا متوجه بشوید که آنها چه موضوعاتی را مطالعه میکنند، چی گوش میکنند و چه برنامه ای را می بینند، بعد از آن تبلیغات خود را در رسانه مربوطه قرار دهید تا پیام خود را به مخاطبانتان برسانید.

۶- بودجه شما نباید بر مدیریت تبلیغاتتان اثر بگذارد.

این صحیح است که شما با اختصاص دادن مبلغ ثابت و مشخصی در ماه می توانید کار حسابداری و دفترداری شرکت خود را بهبود ببخشید اما اگر شما مانند بسیاری از شغل ها فراز و نشیب فصلی داشته باشید، اینکه مبلغ ثابتی را برای تبلیغات خود اختصاص دهید سبب می شود تا در هنگام پیشرفت تجارتتان، بیش از اندازه برای تبلیغات موثر و جذب مشتری سرمایه گذاری و هزینه کنید و در زمان بهبود کسب و کارتان دیگر به اندازه نیاز برای جذب مشتری و تبلیغات هزینه نکنید. تنظیم نکردن بودجه خود بر اساس نیاز های تبلیغاتی فصلی، یکی از رایج ترین اشتباهاتی است که افراد حاضر در این زمینه انجام می دهند.

۷- استفاده کردن از رسانه های متنوع

تعداد زیادی از صاحبان کسب و کارها باتوجه به نرخ بالقوه بازدهی و قیمت، بهترین محل را برای تبلیغات خود پیدا می کنند و پس از مدتی دست از سر این کار بر میدارند. از رسانه‌های متنوعی استفاده کنید. بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کارها، بر اساس قیمت و نرخ بالقوه‌ی بازدهی، بهترین مکان برای تبلیغات را انتخاب می‌کنند و پس از مدتی متوقف می‌شوند. در تبلیغات موثر و جذب مشتری هم مثل سرمایه گذاری، نباید در یک سبد همه ی تخم مرغ هایتان را بگذارید. مبلغی را که قصد دارید برای تبلیغات اختصاص دهید، باید در میان تمامی رسانه های مناسب برای مخاطبان هدفتان پخش کنید.

۸- همیشه جذاب بودن برای همه خوب نیست.

هیچ خدمات یا محصولی وجود ندارد که برای همه جذاب باشد. بسیاری از صاحبان و مدیران مشاغل و کسب و کارها به ویژه مدیران شرکت ها، سعی میکنند برای دستیابی به بازار راه هایی را پیدا کنند. ولی به طور کلی این روش همیشه عملی نخواهد بود. این اقدام برای کسب و کارهای کوچک می تواند به نتایج هولناکی منجر شود، بنابراین بهتر است که بازار مورد نظر خود را به خوبی بشناسید و بهترین خدمات را به مشتریانتان ارائه دهید.

۹- آزمایش کردن تبلیغات قبل از اجرا

اگر سرمایه و وقت کافی برای سرمایه گذاری بر روی گروه های کانونی (focus group) دارید، می توانید روی افراد دیگر تبلیغات خود را آزمایش نمایید و سپس واکنش آنها را بسنجید. اینکه آیا آن افراد پیام و مطلبی را که میخواهید انتقال دهید، میپذیرند و درک میکنند؟
اگر اینطور نباشد، دربابید که چگونه میتوانید مفهوم و پیام خود را به شکل بهتر و کارآمدتری به آنها منتقل کنید. البته روش های بصرفه تری نسبت به گروه های کانونی برای تبلیغات شما وجود دارد که برای استفاده از آنها میتوانید پرسش نامه را مطالعه کنید.

۱۰- نظارت کردن بر تبلیغات خود

شما میتوانید از رئیس و یا ارباب رجوع خود بپرسید که قبلا با خدمات و محصولات شما آشنا شده است. انجام این کار بسیار ساده است، تعداد زیادی از صاحبان کسب و کار، زحمت انجام آنرا به خود نمیدهند. اینکه بدانید کارآمدترین تبلیغات موثر و جذب مشتری چه چیز هایی هستند و کدام مراجع و رسانه ها، موثرترین فرصت های تبلیغاتی را برای شرکت شما در اختیار قرار میدهند بسیار حائز اهمیت میباشد.

شبکه های اجتماعی ما: میتوانید از اینستاگرام و یا تلگرام استفاده کنید.

اشتراک گذاری مطلب در شبکه‌های اجتماعی:

LinkedIn
WhatsApp

مقالات ما

طراحی کارت پستال

یکی از ابزارهای بسیار مناسب و محبوب برای انتقال پیام، کارت پستال است، طراحی کارت پستال می‌تواند یک کارت حرفه

طراحی کارت ویزیت ساده

در مقاله آموزش طراحی کارت ویزیت قصد دارم که یک ویدئو آموزشی طراحی کارت ویزیت سطح مبتدی را با شما

چرا به وب سایت نیاز داریم؟

اهمیت داشتن سایت این روزها هر شرکت کوچکی هم در ابتدای کار سایتی را می‌سازد و هر آنچه درمورد شرکتشان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آرش فرشاد

آرش فرشاد

طراح گرافیک با رویکرد دیزاین نشانه

من آرش فرشاد هستم موسس وبسایت طراحی آنلاین آرش گرافیک و آکادمی بلیز لرن، عاشق خلق ایده‌های ناب و نو، اینجام تا تجاربم رو در اختیار شما دوسداران طراحی گرافیک و مهارت‌های حوزه دیجیتال مارکتینگ قرار بدم.

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.