طراحی بروشور

اگر کسب‌وکار کوچکی دارید و به دنبال روشی مطمئن برای تبلیغات هستید، بروشور از بهترین گزینه‌های انتخاب است. طراحی بروشور خلاقانه می‌تواند کسب‌وکار شما را متحول کند. ایده‌پردازی مناسب برای یک طراحی بروشور اهمیت بالایی دارد. چون بروشور تبلیغاتی در یک نگاه می‌تواند افراد را به کسب‌وکار شما علاقه‌مند کند.

همچنین استفاده از بروشور تبلیغاتی راهی مقرون‌به‌صرفه و مؤثر برای معرفی کالاست. چون طراحی بروشور حتی برای افراد غیرمتخصص هم امکان‌پذیر است و در بسیاری از شرکت‌ها خود کارمندان برای ساخت بروشور اقدام می‌کنند. البته اگر می‌خواهید بروشور در جهت تبلیغات کسب‌وکار شما تأثیر بیشتری بگذارد بهتر است که از کمک طراحان برای انجام این کار بهره بگیرید. چون نیروهای متخصص در زمینه طراحی می‌توانند با استفاده از فتوشاپ و طراحی‌های مختلف گرافیکی بروشورهای جذاب‌تری بسازند.

بروشور چیست؟

بروشور، در واقع یک مقاله کاغذی است. مقاله‌ای که می‌تواند تبلیغاتی یا آموزنده باشد. بروشورها می‌توانند چندلایه یا تاخورده باشند و انواع مختلفی دارند. هدف از طراحی بروشورهای تبلیغاتی معرفی یک کسب‌وکار، محصول یا خدمت است. همچنین بروشور می‌تواند درباره فعالیت‌های یک شرکت یا سازمان اطلاع‌رسانی کند. رویدادهای مختلف علمی و کاری هم می‌توانند توسط بروشورها به علاقه‌مندان اطلاع‌رسانی شوند.

تفاوت بروشور و کاتالوگ در چیست؟

بسیاری از افراد میان بروشور و کاتالوگ تفاوتی قائل نمی‌شوند و این دو لفظ را به‌جای هم به کار می‌برند؛ اما خوب است بدانید که بروشور و کاتالوگ در اهداف و ساختار تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. برای مثال اگر مایل باشید یک محصول خاص شرکت خود را به مشتریان معرفی کنید و به آن ها اطلاعات جزئی‌تری از ویژگی‌های محصول خود بدهید، استفاده از بروشور مناسب‌تر است. چون به طور معمول بروشورها حاوی اطلاعاتی دقیق و کاملی از یک محصول هستند و توضیحات بیشتری را درباره محصول به مشتریان ارائه می‌کنند.
اما کاتالوگ، بیشتر لیستی از کالاها یا خدمات ارائه می‌دهد و هدف آن ارائه توضیحاتی همه‌جانبه و کلی درباره یک شرکت یا محصول است. اگر می‌خواهید لیستی از همه محصولات شرکت خود به‌علاوه قیمت و ویژگی‌های آن ها به مشتریان ارائه کنید، طراحی کاتالوگ می‌تواند کمک بیشتری به شما بکند.

بروشور تبلیغاتی خود را از آرش گرافیک بخواهید
دیزاین حرفه ای بروشور با سفارش طراحی بروشور در آرش گرافیک

سفارش و تعرفه طراحی بروشور

بروشور ها معمولا در سایزهای متفاوتی طراحی و چاپ می‌شوند و که مرسوم‌ترین آن‌ها طراحی بروشور سه لت می‌باشد. همین موارد در تایین قیمت نهایی طراحی آن دخالت مستقیم دارد.

انواع بروشور کدامند؟

بروشورها از نظر نوع طرح و ابعاد می‌توانند اندکی با هم متفاوت باشند. به همین دلیل آن ها را به این ۴ دسته طبقه‌بندی می‌کنند:
انواع بروشور را نام ببرید؟
بروشورها چند مدل هستند؟

۱. بروشورهای آکاردئونی

این بروشورها رایج‌ترین نوع طراحی بروشور محسوب می‌شوند. اگر ظاهری رسمی را برای بروشور خود مدنظر دارید از این نوع طراحی بهره ببرید. از این بروشورها بیشتر در نمایشگاه‌های تجاری یا کنفرانس‌های کاری استفاده می‌شود. همچنین برای معرفی محصولات به‌کارگیری این طراحی بسیار رایج است.

۲. بروشورهای سه‌بخشی

بروشورهای سه‌بخشی یا سه لت، سطح زیادی را برای طراحی گرافیکی فراهم می‌آورند. می‌خواهید مطمئن شوید که بروشور شما مشتریان زیادی را جذب می‌کند؟ پس درنگ نکنید! این طراحی بهترین گزینه است. چون با استفاده از این طرح، می‌توانید جاذبه بصری زیادی به بروشور تبلیغاتی خود بدهید.

۳. بروشورهای Gate Fold

این بروشورها هزینه بیشتری روی دستتان خواهند گذاشت. اگر می‌خواهید افراد مدت بیشتری بروشور را نزد خود نگه دارند، این طراحی بسیار مناسب است. کاغذ مورداستفاده در ساخت این نوع از بروشورها باید کیفیت بالایی داشته باشد. واضح است که این ویژگی باعث ماندگاری و مقاومت بیشتر بروشور می‌شود. همچنین طراحی این بروشور نگهداری آن را برای افراد ساده‌تر می‌کند و ترتیب صفحات هم در آن مانند بروشورهای آکاردئونی گیج‌کننده نیست.

۴. بروشورهای Z-Fold

این نوع بروشورها از انواع آکاردئونی محسوب می‌شوند. نرمی کاغذ و تاپذیری زیاد از ویژگی‌های خاص این طراحی هستند.

ابعاد مناسب برای طراحی بروشور

ابعاد مناسب برای بروشور کدام است؟
مناسب ترین ابعاد برای طراحی بروشورها
بروشورها به طور معمول در ابعاد A4 و A5 چاپ می‌شوند. البته، طراحی بروشور با ابعاد دیگر، ممنوع نیست! بلکه چون چاپ بروشور با ابعاد غیرمرسوم، سخت‌تر و پرهزینه‌تر است، بهتر است از همان اندازه‌های A4 و A5 استفاده کنید. تعداد تا خوردگی‌ها و چین‌های بروشور هم به سلیقه خودتان و اهداف بروشور بستگی دارد. همان‌طور که پیش‌ازاین اشاره شد طراحی بروشور می‌تواند با نرم‌افزار ورد هم انجام شود. البته برای طراحی تخصصی‌تر از نرم‌افزارهایی مانند Adobe Photoshoot و Corel draw استفاده می‌کنند.

نکات مهم در طراحی بروشور

۱. خلاقیت در طراحی، حرف اول را می زند.

برای این که یک بروشور تبلیغاتی در یک نگاه توجه افراد را جلب کند، طراحی خلاقانه نقش بسیار مهمی دارد. طرح‌ها و نقش‌های گرافیکی جذاب و چشم‌نواز باعث می‌شوند مخاطبانتان با توضیحات همراه شوند و سریع‌تر از اهداف و ایده‌های کلی کسب‌وکارتان آگاه شوند.

۲. از اهمیت عناوین غافل نشوید.

تیتر یا عنوان، اولین چیزی است که مخاطب شما با آن ارتباط برقرار می‌کند. عناوین، در واقع پیام شما به مشتری‌ها هستند. پس باید کلی، دقیق و جذاب باشند. از عناوین طولانی و سخت استفاده نکنید. رنگ مناسبی را برای تیتر خود انتخاب کنید و بسته به ابعاد بروشور اندازه‌ای مناسب را برای آن ها در نظر بگیرید. تیترها باید به‌اندازه‌ای بزرگ باشند که از فاصله دور هم قابل تشخیص باشند و مخاطبان را در مکان‌هایی مانند ایستگاه‌های مترو، کتاب‌فروشی‌ها و یا سالن‌های اجتماعات به برداشتن بروشور تشویق کنند. می‌توانید کمی هم از حس کنجکاوی افراد کمک بگیرید! برای مثال از عناوین و طرح‌هایی سؤال‌برانگیز استفاده کنید تا کنجکاوی افراد آن ها را به دنبال‌کردن توضیحات بروشور مجبور کند. همچنین بهتر است که از به‌کاربردن عبارات رسمی و خسته‌کننده در تیترها پرهیز کنید.

۳. فونت و اندازه مناسبی را انتخاب کنید.

شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که به دلیل ریز بودن فونت یک بروشور، آن را کنار گذاشته باشید. نوع فونت و اندازه آن بستگی به اهداف شرکت شما دارد، اما به هر جهت، نباید این موارد باعث خستگی مخاطب شوند. سعی کنید با تنظیم مناسب رنگ و اندازه متن، کار را برای مخاطب ساده کنید. رنگ‌های رو شنبه هیچ وجه نباید به کار بروند. به طور خلاصه کاری کنید که مخاطبتان بدون چشم درد و زحمت با توضیحاتتان همراه شود!

۴. وجود برخی اطلاعات در بروشور لازم است.

به جز محتوای کلی بروشور که به اهداف شما بستگی دارد، لازم است اطلاعاتی خاص را هم به مخاطب ارائه دهید. این اطلاعات، به جدیت و تأثیرگذاری بروشور شما می‌افزایند. وجود لوگو، نام تجاری شرکت، آدرس شرکت، شماره تماس و راه‌های ارتباطی، در بروشور ضروری است. علاوه بر این، برای معرفی محصول یا خدمات، ارائه یک رزومه مناسب در بروشور، می‌تواند بسیار مفید باشد. با این کار مخاطب کسب‌وکار شما را بهتر می‌شناسد و اعتماد بیشتری به شرکت شما خواهد کرد.

۵. مخاطب را گیج نکنید!

اطلاعات باید به‌گونه‌ای طبقه‌بندی شوند که مخاطب در ترتیب صفحه‌ها و مطالب دچار سردرگمی نشود. ترتیب مناسبی برای مطالب ارائه شده در نظر بگیرید که برای مخاطب قابل‌پیش‌بینی باشد.

۶. اطلاعات اضافه ممنوع!

امروزه کمتر کسی حال‌وحوصله خواندن دارد! سعی کنید تا جایی که ممکن است از ذکر مطالب اضافی خودداری کنید. با حذف مطالب اضافی تمرکز مخاطب را بر روی آن چه که می‌خواهید افزایش دهید. از جملات کمتر و با تأثیرگذاری بیشتر استفاده کنید. به‌جای ارائه توضیحات زیاد، با طرح‌های روی بروشور اهداف و فعالیت‌های کلی کسب‌وکارتان را به مخاطبان نمایش دهید.

۷. کیفیت کاغذ هم مهم است.

کاغذهای بی‌کیفیت با تا خوردن خوب کنار نمی‌آیند! جنس با کیفیتی به کار ببرید تا طرف‌داران کسب‌وکارتان بتوانند بروشور را مدت بیشتری نزد خود داشته باشند. با انتخاب کاغذهای باکیفیت ظاهر شیک‌تری به کسب‌وکار خود ببخشید.

قیمت بروشور و فاکتورهای موثر بر آن

طراحی بروشور برای اهداف تبلیغاتی، به‌خودی‌خود روشی مقرون‌به‌صرفه برای تبلیغات محسوب می‌شود. به‌جای پرداخت هزینه‌های زیاد برای سفارش تبلیغات به مجله‌ها، روزنامه‌ها و سایت‌ها، با صرف هزینه‌ای کمتر می‌توانید برای کسب‌وکار خود مشتریان زیادی را جذب کنید.
جنس بروشور، یکی از عوامل مؤثر بر قیمت آن است. اگر از کاغذهایی با گرماژ بالا استفاده کنید، ساخت بروشور برای شما پرهزینه‌تر خواهد بود. البته کاغذهایی با گرماژ بالا ظاهری شیک‌تر به بروشور می‌دهند و همین می‌تواند باعث جذب افراد به کسب‌وکار شما شود. به هر جهت، اگر می‌خواهید برای کاهش هزینه‌ها از کاغذهایی با گرماژ ۵۰ یا ۷۰ برای طراحی بروشور شرکت خود استفاده کنید.
سایز بروشور هم بر قیمت نهایی بروشور تأثیرگذار است. باتوجه‌به مخاطبانتان می‌توانید برای کاهش هزینه‌ها از سایزهای کوچک‌تر برای طراحی بروشور تبلیغاتی استفاده کنید.
درست است که هزینه ساخت بروشور به این روش بیشتر خواهد بود، اما بهتر است برای داشتن یک بروشور جذاب از نیروهای متخصص کمک بگیرید و بروشور مناسب شرکت خود را به طراحان باتجربه سفارش دهید.

فاو آیکون وبسایت طراحی آنلاین آرش گرافیک

وبسایت طراحی آنلاین آرش گرافیک با دارا بودن کادری مجرب بصورت غیرحضوری (دورکاری) آماده انجام کلیه امور طراحی گرافیک، طراحی لوگو، طراحی سایت، مدیریت پیج اینستاگرام، سئو و بهینه سازی سایت برای شما مشتری محترم می‌باشد. جهت مشاوره و سفارش طراحی یا اطلاعات تکمیلی با ما در تماس باشید:

مقالات ما

No more posts to show
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.