طراحان لوگو باید بدانند

سوالات مهم از مشتری برای طراحی لوگو

سلام و احترام خدمت شما دوسداران طراحی گرافیک، امروز با مبحث شیرینی در خدمت شما هستیم با عنوان طراحان لوگو باید بدانند .

۶ نکته که طراحان لوگو باید بدانند

مبحث امروز ما برمیگرده به سوالات مهمی که یک طراح لوگو باید از مشتری خود بپرسد تا بتواند لوگویی در خور کسب و کار آن مشتری طراحی و دیزاین کند.

6 نکته که طراحان لوگو باید بداند

سوالاتی که مد نظر است به شرح زیر هستند :

۱) انگیزه و هدف کسب و کار شما چیست؟

اولین سوال شما باید این باشه که شغل شما چه خدمات و سرویس هایی رو در چه راستایی ارائه میده.به عنوان مثال شرکت نایکی ( سازنده کتونی های ورزشی ) یک شرکت سازنده کتونی ورزشیه که کتونی هایی با دوام ، سبک رو ارائه میده تا نه تنها عمر بالایی داشته باشن بلکه کارایی و سرعت مصرف کننده رو هم تا حدودی ارتقا بدن.اینجا ما میتونیم به این برسیم که لوگوی شرکت نایکی باید یه جورایی سرعت و کارایی و همینطور ورزش رو برای ما تداعی کنه.هر چند مفهومی باشه.به قول خارجکیا کانسپت داشته باشه و مخاطب با دیدن اون خیلی زود بتونه به مفهومش پی ببره.

مطلب پیشنهادی
درآمد (دستمزد) طراحان گرافیک

۲) رنگ برند شما چیست؟

طراحان لوگو باید بدانند منظور از برند یا در کل مبحث برندینگ برمیگرده به زمان شروع یه کسب و کار تا بحث بازاریابی ، انتقال ، بازدهی و… اما در کل بخایم حساب کنیم ماندگاری یه طرح خاص و اسم خاص تو ذهن مخاطب رو برند میگن.به عنوان مثال علامت تیک برند شرکت نایک هست. علامت e بزرگ برند شرکت اینترنت اکسپلوره.

یعنی کلیه اموری که برای به یاد ماندن یک نام یا نشان خاص مربوط به یه کسب و کار رو در کل برندینگ میگن.حالا من خلاصشو برای شما گفتم هر چند مبحثش طولانیه.ایشالا تو یه پست کامل براتون برند رو شرح میدم.به عنوان مثال اداره آب رنگ لوگو ، فاکتور ، سربرگ ، ساختمان ، تبلیغات محیطیش همه و همه به رنگ آبی هستن.اگر ما لوگویی برای اداره آب به غیر از رنگ آبی طراحی کنیم جفایی کردیم در حق خودمون و اداره آب و فاضلاب.پس اینجا میفهمیم رنگ مد نظر مشتریمون دقیقا تو چه مایه ها و طیفی هستش.

مطلب پیشنهادی
روتوش حرفه ای عکس پرتره با این 20 نکته

۳) شعار شما چیست؟

شعار یه کسب و کار در واقع مثل یه لوگو میتونه خیلی چیزارو برسونه که کمک خیلی زیادی به طراح گرافیک برای دیزاین لوگو میکنه.به عنوان مثال برند دلپذیر رو فک کنم همه بشناسید.یه شعار ریز داره که میگه دلپذیر خوشمزه و کم نظیر.این شعارش هم میشه یه جورایی تو طراحی لوگو بکار رفت که تمامی اون به مهارت و خلاقیت طراح لوگو بستگی داره.

۴) چه نوع لوگویی مد نظرتان است؟

ما تو قسمت تعریف لوگو انواعش رو معرفی کردیم و توضیح خلاصه دادیم.حالا باید مشتری بر اساس میزان قیمت و نوع لوگو که به هم وابسته هستند ، یک نوع لوگو رو انتخاب کنه.البته انتخاب لوگو برمیگرده به سه عامل وابسته که به شرح زیر هستن:

  • میزان هزینه در نظر گرفته شده از سمت کاربر برای دیزاین لوگو
  • توازن در طرخ و متن لوگو
  • پیجیده نشدن لوگو

۵) میخاید لوگو همه جا کارآمد باشه؟

ببینید منظور از کارآمدی لوگو اینه که هم بشه اونو تبدیل به مهر کرد هم رو کاغذ ریسو چاپ کرد.البته طراح کسیه که تا جایی که میتونه و دستش بازه طراحیشو انعطاف پذیر و کارآمد به انجام برسونه.همینطور تمامی این فاکتور ها در هنگام اتود زدن تا تحویل به مشتری رعایت کنه.

مطلب پیشنهادی
فتوشاپ چیست؟

۶) آیا طرحی دارید که به لوگوی مد نظرتون شبیه باشه؟

این سوال به نظر بنده جزو سوالای الزامیه.هدف از اینکه آخر همه پرسیده میشه اینه که بر اساس سوالات قبل ی جمع بندی کامل انجام میدیم و بعد از رسیدن به جواب این سوال جمع بندیاتونو قیاس میکنیم با طرح پیشنهادی مشتری.بعد از اون میتونید نزدیک ترین و شیک ترین طرحی که مد نظر مشتری هستش رو دربیارید.شما میتونید برای دیدن مطالب آموزشی بیشتر از طریق اینستاگرام و یا تلگرام ما استفاده کنید.

دانستنی طراحان لوگو

خب دوستان عزیز.با دریافت جواب این ۶ سوال در بالا از مشتری هاتون میتونید در وقت و خرج ایده صرفه جویی و باب میل مشتری مناسب ترین لوگو رو دیزاین کنید.جواب این ۶ سوال میتونن کلید رسیدن به یه طرح عالی و حرفه ای ، در نتیجه رضایت مشتری باشن.

مطالب پیشنهادی

اشتراک گذاری مطلب:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)

پاسخی را بگذارید

با ما در تماس باشید

اهمیت لوگو در کسب و کار
گرافیک
اهمیت طراحی لوگو

قبل از اینکه بدانیم اهمیت طراحی لوگو چیست بهتر است تعریفی کلی در مورد لوگو

وبسایت طراحی آنلاین آرش گرافیک
ارسال