چرا باید لوگو داشته باشیم؟
لوگو تصویری متشکل از فونت، رنگ و طرح هایی است که بیانگر فعالیت یک شرکت، سازمان و هرگونه کسب و کاری است. صاحبان کسب و
اینجا هستید: آرش گرافیک » طراحی لوگو
طراحی لوگو ارزان و با کیفیت فقط و فقط در آرش گرافیک. سلام همراهان عزیز وبسایت طراحی آنلاین آرش گرافیک، میخوایم امروز در مورد طراحی لوگو و اینکه چگونه در آرش گرافیک یک لوگو دیزاین می شه صحبت کنیم.
نام و نشان مبنای شناخت هر موضوعی می باشد. لوگو تبلور هویت و وجه تمایز است. طراحی لوگو یکی از مهم ترین شاخه های طراحی گرافیک است. لوگو است که به کسب و کار و اشخاص و ادرات در چشم مشتری ها و ارباب رجوع ها هویت می دهد.
شما مشتریان عزیز و گرامی میتوانید از درگاه های زیر سفارش لوگوی خود را ثبت و با ما هماهنگ بفرمایید. طراحی لوگو ارزان با بهترین کیفیت را از ما بخواهید.
خب با شماییم با یه مطلب آموزشی و خدماتی در باب طراحی لوگو، همینطور می تونید سفارش طراحی لوگو خود و شغل تان را به ما بدهید و از خروجی کار کاملا راضی باشید. پس با ما همراه باشید.
قبل از اینکه بری و ادامه مطلبو بخونی میخوام به این چند سوال تو ذهن خودت جواب بدی و اگر همه سوالات رو مثبت جواب دادی بدون که یه فرصت استثنایی پیدا کردی تا ایده های ناب ما و اعتماد شما باعث پیشرفت کسب و کارت بشه.
طراحی لوگو ارزان مستلزم شناخت کامل از تعاریف و انواع یک لوگوعه. لوگو یک نشانه گرافیکی یا نماد گرافیکی است که توسط شرکت ها، ادارات، موسسات و اشخاص برای ایجاد یک نشان تجاری استفاده می شود. اکثر کسب و کارهای بزرگ و موفق دارای لوگو هستند. لوگو وجه تمایز هر شخص، شغل و … با سایر است. لوگو ها میتوانند به شما هویت بدهند. خیلی این امر مهم می باشد که نشان هر شرکت و شخص بتواند در خاطر آدم نقش ببندد و فراموش شدنی نباشد.
به فرض وقتی که شکل تیک رو میبینیم خیلی زود به فکر شرکت بزرگ ورزشی نایک میفتیم. این نماد گرافیکی توسط شرکت های تجاری، صنعتی و همچنین کسب وکارهای متوسط حتی کوچک نیز مورد استفاده قرار میگیرد. لوگو یک نشان یا علامت گرافیکیه که به اختصار یه تعریف خیلی خلاصه از کسب و کار مربوطه میده. به عنوان مثال لوگو King Burger خیلی راحت به شما می فهمونه که کارش پخت و فروش همبرگرهای خوش مزس.
در این مدل طراحی لوگو از نماد ها، شیپ ها (وکتور) و اشکال هندسی استفاده میشه. لوگوی نایک و لوگوی پوما (شرکت های تولید تجهیزات ورزشی) به صورت نماد (لوگو آرم) هستند. این لوگوها را نشانه های تصویری نیز می گویند و به لاتین Image Sign می نویسند. از مشهور ترین لوگو های تصویری می توانیم به: شرکت تجهیزات ورزشی نایک (نایکی)، شرکت اپل و پلی استیشن اشاره کنیم. تصویر بالا لوگوی شرکت اپل می باشد.
طراحی این مدل لوگوها بصورت تایپی و از متون با کش و قوص هنرمندانه و مفهومی انجام میشه. اگه بخوام به لوگوی محبوب و معروف رو که از تایپ در اون استفاده شده، نام ببرم بلاشک اولین لوگویی که به ذهنم میرسه لوگو شرکت نوشابه سازی کوکاکولاست.
به لوگو هایی گفته میشه که هم از لوگو تایپ و هم از لوگو آرم توشون استفاده شده باشه. لوگو ترکیبی فراگیر ترین نوع لوگوعه و پر استفاده ترین مدل از لوگوهاست. اگه دقت کنید اکثر شرکت ها دارن ازش بهره میبرن. لوگوی وبسایت طراحی آنلاین آرش گرافیک یک لوگوی ترکیبی هست.
اتود اولیه یا اسکچ یک پیش طرحه که اکثرا بوسیله مداد بر روی کاغذ سفید زده میشه. اتود ها معمولا برای پیاده سازی ایده های اولیه که به ذهنتون میاد زده میشه. حتما نباید اتودی که میزنید خیلی خوشگل و شیک باشه. شما فقط باید ایده ذهنیتون رو پیاده سازی کنید همین.
خیلی وقت ها پیش میاد که یه ایده ناب به ذهنمون می رسه. برای اینکه بتونیم اون ایده رو با جزییات بهتر ببینیم و تجسمش کنیم اتود میزنیم. اتود اولیه به ما یک شمای کلی از طرحمون قبل از اجرا می ده و اینکه بتونیم ایده خودمون رو به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کنیم.
ببینید دوستان هر لوگو با مضمون و هدف خاصی دیزاین و اجرا میشه. حتی اشکالی که در طراحی یک لوگو وجود دارن نیز معانی و مفهومات خاصی دارن که در ذیل به اون ها به اختصار اشاره میکنیم:
دایره و بیضی
این اشکال از نظر روانشناسی حس مثبت بودن را به بیننده می دهد. بکارگرفتن اشکال نرم مثل دایره و بیضیها به مخاطب حس عشق و اتحاد میدهد.
مربع، مثلث و اشکال صاف
اینها نماد قوای بالا و تعادل در طراحی لوگو می باشند و به مخاطب با دیدن همچین لوگوهایی حس قدرت دست می دهد.
به دلیل اینکه مطلب در باب روانشناسی اشکال در طراحی لوگو نیست به همین موارد بسنده می کنیم.
در واقع لوگو اصلی ترین و مهم ترین نقش و المان را در هویت بصری یک برند دارا می باشد. شما وقتی که به یک برند فکر می کنید مسلما اولین وجه اشتراک تمامی افکار شما و دیگران در باب یک برند لوگوی آن می باشد. چه لوگو را روی سربرگ آن برند دیده باشید و چه لوگو را روی یک بیلبورد تبلیغاتی دیده باشید، فرقی نمیکند، اولین چیزی که شما را جذب می کند لوگوی آن برند است.
طراحی لوگو به این دلیل مهم است که اصلی ترین جزء در هویت بصری برند است و تنها چیزی است که راحت به خاطر سپرده می شود. وقتی یک لوگو را اصولی، مختصر و طبق قوانین طراحی حرفه ای لوگو دیزاین می کنید باعث می شوید که بیننده در نگاه اول بین شما و رقیبانتان وجه تمایز را احساس کند. طراحی لوگو امری است که تخصص بالا، دانش تخصصی و تجربه موفق را میطلبد.
برای طراحی لوگو حرفه ای می بایست از نرم افزار هایی بهره برد که بصورت وکتور (برداری) در دسترس عموم هستند. از معروف ترین نرم افزار های برداری که طراحان لوگو هم از آن ها استفاده می کنند می توان به کورل دراو، ایلوستریتور و فری هند اشاره کرد.
ببینید اینکه از کدوم نرم افزار بخواید استفاده کنید کاملا برمیگرده به نظر شخصی خودتون ولی توصیه ما انتخاب از بین نرم افزار های ایلوستریتور و کورل دراو به دلیل سادگی رابط کاربری و محبوبیتشون هست.
طراحی خوب و تاثیرگذار لوگو باید دارای موارد زیر باشد: اعتبار لوگو: به این معنی که باید یک ارتباط صادقانه دو طرفه بین لوگو و کسب و کار مربوطه باشدو مفهوم کسب و کار را برساند.همچنین باید با موضوع و خصوصیات برند همخوانی داشته مفهوم خود را به سرعت به بیننده انتقال دهد. پایداری لوگو : یک طراحی موفق باید گنجایش این را دارا باشد که در طول زمان کارایی و منحصر بفرد بودن خود را با ازدیاد مدل های نو و متنوع از دست ندهد. منعطف بودن لوگو: یک لوگوی خوب باید بتواند تکرنگ و تمام رنگی چاپ و در مقیاس های متفاوت استفاده شود.
هدف از طراحی حرفه ای لوگو این است که شما به یک نام تجاری خاص برای کسب و کار مد نظرتان برسید و بتوانید از آن بر روی سایر اقلام تبلیغاتی مثل: کارت ویزیت و یا ست اداری خود ایجاد کنید. بهتر است سفارشات خود را به طراحان با سابقه بسپارید تا بهترین نتیجه را کسب کنید. می تونید سفارشاتون رو به تیم ما بسپارید و به سادگی صاحب یک لوگوی توپ و حرفه ای با قیمت مناسب بشید.
در این قسمت میخوایم براتون سوالاتی رو مطرح کنیم که در زمان سفارش طراحی لوگو ارزان باید به اونا پاسخ بدید تا طراحی لوگوی شما به بهترین شکل توسط ما پیاده سازی بشه.
سؤالات مهم در ارتباط با طراحی یک لوگو که باید به آنها جواب بدهید:
خدمات ارائه شده توسط شرکت یا واحدتان را چگونه شرح میدهید؟
اهداف مهم کسب و کارتان چه چیز هایی است؟
رقبای اصلی شما کیستند؟
عاملی که شما را از رقبایتان متمایز میکند چیست؟
مصرف کنندگان شما چه کسانی اند؟
آیا تصویر ذهنی اولیه ای از لوگویتان دارید؟ شرح بدید.
رنگ خاص برندتان چیست؟
نوع لوگوتان چه باشد (آرم و نشان / لوگوتایپ / لوگوترکیبی)؟
لوگوی شما در چه جاهایی استفاده میشه (چاپ، رسانهی تصویری، وبسایت و …)؟
لوگو تصویری متشکل از فونت، رنگ و طرح هایی است که بیانگر فعالیت یک شرکت، سازمان و هرگونه کسب و کاری است. صاحبان کسب و
سلام دوستان. در این مطلب می خواهیم در باب اصول طراحی لوگو با شما صحبت کنیم و بگوییم ۱۱ نکته برای طراحی لوگو حرفه
طراحی گرافیک با عنوان طراحی ارتباطات هم شناخته می شود. گرافیست کیست؟ طراحان گرافیک به عنوان پیوند دهنده های بصری عمل می کنند و کلیات
تبلیغات هرآنچه محصول با کیفیت و فوق العاده تولید نمایید، بدون تبلیغات موثر و جذب مشتری کسی از وجود آنها مطلع نخواهد شد. هدف از