طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت حرفه ای این روزا خیلی خیلی کمبودش در بین کسب و کارها احساس میشه. قبل از اینکه بخوام براتون اصول و نکات طراحی کارت ویزیت حرفه ای رو شرح بدم بزارید یه تعریف کلی از کارت ویزیت یا به قول خارجیا بیزینس کارت داشته باشیم.

طراحی کارت ویزیت

کارت ویزیت

خیلی خلاصه وار و به دور از الفاظ قلمبه سلمبه بخام بگم براتون که کارت ویزیت چیه؟ یک کارت در ابعاد معمولا ۸ الی ۹ سانتی با عرض ۵ الی ۶ سانتیه که اطلاعات مهم اشخاص و شرکت ها اعم از راه های ارتباطی با برند و شخص مربوطه، نام برند و لوگوی برند روش زده و معمولا اکثر اون ها به صورت پشت و رو چاپ میشن. 

اساسا کارایی کارت های ویزیت معرفی اطلاعات ارتباطی دارنده کارت به مخاطبین هدف است. بطور خیلی خلاصه تر تعریف کارت ویزیت اینه: یک کارت خیلی کوچیکه که اطلاعات ارتباطیتون رو در بر میگیره.

طراحی کارت ویزیت بیزینستون رو به ما بسپارید. طراحی تخصصی کار تیم ماست. می تونید برای ثبت سفارش از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید.

انواع کارت ویزیت

کارتها انواع مختلفی دارند که توی ایران یه سری از مرسوم ترین هاشون رو نام میبریم.

سلفون مات و براق : لقب ساده ترین نوع کارت های ویزیت رو به خودشون اختصاص داده. سایز این مدل کارت ۸.۵ در ۴.۸ هست و به صورت چهارگوش چاپ میشن و معمولا در پک های ۱۰۰۰ ، ۲۰۰۰ و ۵۰۰ تایی کار چاپشون انجام و به مشتری تحویل داده میشه.
سلفون مات و براق دور گرد : تفاوتی که با کارت های بالا دارن اینه که سایزشون ۹ در ۶ هست و به صورت دورگرد ارائه میشن.
لمینت مات و براق : این مدل کارت که از جنس لمینتم هست در سایز ۹ در ۶ ارائه میشه و قاعدتا قیمت اون از کارت های بالا بیشتره.
لمینت مربع : این مدل کارت که به صورت مربع هستش در ابعاد ۶ در ۶ توی بازار موجود هست.
چرم : نوع جدیدی از کارتهای ویزیته که چند ماهی میشه وارد بازار شده.

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت

اصول اساسی طراحی را یاد بگیرید.

کارت ویزیت مانند سایر موارد تبلیغاتی محیطی یک تکه چاپ شده است. به همین دلیل می بایست اصول اساسی طراحی کاغذ مبتنی بر کارت ویزیت اعمال شود که به شرح زیر هستند:

– فاصله ۵ میل فضای اضافی در کارت برای حد اشتباه کاتر
– داشتن سایز حد اقل ۶ الی ۷ پیکسل برای خوانایی فونت ها
– فایل با ۳۰۰ dpi و در سیستم رنگی cmyk ایجاد گردد.

در اوج محدودیت ها خلاق باشید.

حتی اگه یه بوم خیلی کوچیک هم داشته باشید بازم می تونید با بهره گیری از: اطلاعات کلیدی مورد نظر خود که به طور معمول ایمیل، شماره تلفن، لوگو و نام برندتون خلاق باشید و بهترین و کاربردی ترین مسیر طراحی رو پیش بگیرید.

از کادر و اشکال قرینه در کارت ویزیت استفاده نکنید.

اساسا در چاپ افست جنس کار بصورت شیت چاپ و با کاتر برش می خورد.در همین حین کاتر یه لرزش های میلی متری دارد که زمانی که شما از طرحی با خط دور قرینه بخواید بهره ببرید به مشکل برخواهید خورد.

از جنس های قابل لمس تر و فانتزی تر استفاده کنید.

یک راه فوری برای افزودن تأثیر به کارت ویزیت شما استفاده از یک پایان خاص است. پایان های ویژه شامل مواردی مانند مسدود کردن فویل ، Spot-UV و جوهرهای فلزی است و می تواند هزینه قابل توجهی را به چاپ شما تحمیل کند. با این حال ، آنچه آنها ارائه می دهند این فرصت است که کارت شما را از لحاظ بصری چشم گیر تر، دارای حس لامسه جالب تر برای مخاطب و به یاد ماندنی کند.

کارتتان را کات کنید.

یک راه عالی برای خاص شدن کارت شما استفاده از یک فرآیند قالب برش برای از بین بردن عناصر از موجودی کارت و از بین رفتن اعتبار است. برای تغییر شکل کارت می توانید از قالب استفاده کنید، یا می توانید شکل های خارج از مرکز را برش دهید.

از مواد غیر معمول بهره ببرید.

اگر می خواهید کمی خلاق تر شوید، می توانید انواع مواد مختلفی از جمله پلاستیک شفاف، فلزات، چوب و حتی تخته سنگ را چاپ کنید. یادتون باشه که کارت ها باید قابل حمل باشند و به راحتی در جیب یا کیف جا شوند، با انتخاب این روش از کارتهای ویزیت های معمولی متمایز خواهید شد.

در مبحث اجرای طراحی خلاق باشید.

خلاق باشید و اصل ساده نویسی رو رعایت کنید و بدونید که هیچ چیزی به اندازه یه طرح ساده و خوش رنگ شیک به نظر نمیاد. خیلی طراح ها هستن که میخان فضای خالی از کارت نمونه و تا جایی که کارت بهشون جا بده پر میکنن کارت رو. یه جورایی این فاجعس، آخه یه کارت با سایز ۹ در ۶ سانت برای یه طراحی شلوغ اصلا مناسب نیست و نه تنها پیغام رو به مخاطب نمیرسونه بلکه مخاطب رو در باب کسب و کارتون گیج و گنگ می کنه. 

پس قدرت طراحی سبک و ساده رو دست کم نگیرید دوستان عزیز. در آخر باید بگم می تونید برای دیدن مطالب جدیدتر به پیج آرش گرافیک سر بزنید.

جدیدترین مقالات

اهمیت لوگو در کسب و کار

چرا باید لوگو داشته باشیم؟

لوگو تصویری متشکل از فونت، رنگ و طرح هایی است که بیانگر فعالیت یک شرکت، سازمان و هرگونه کسب و کاری است. صاحبان کسب و

تبلیغات موثر و جذب مشتری

جذب مشتری با تبلیغات موثر

تبلیغات هرآنچه محصول با کیفیت و فوق العاده تولید نمایید، بدون تبلیغات موثر و جذب مشتری کسی از وجود آنها مطلع نخواهد شد. هدف از

وبسایت طراحی آنلاین آرش گرافیک
ارسال