طراح گرافیک کیست و چه وظایفی دارد؟

طراح گرافیک کیست و چه وظایفی دارد؟

طراح گرافیک کیست؟

طراح گرافیک یا بهتر است بگوییم طراحان گرافیک عنوان پیوند‌دهنده‌های بصری عمل می‌کنند و کلیات بصری را با استفاده از رایانه نرم‌افزار و یا با دست ایجاد می‌نمایند. آن‌ها از نمادهایی برای اطلاع‌رسانی، الهام بخشیدن و جذب کننده‌ی مصرف کنندگان به وسیله  فرم‌های مجازی و هنری که می‌تواند شامل: جملات، کلمات و تصاویر باشد، هستند. اغلب هدف طراحان گرافیک جذب شدن توسط سازمان‌هایی می‌باشد که بسیار برجسته و معتبر هستند.

آنها می‌توانند با استفاده از رسانه‌های مختلف، هویت و ایده‌های خود را تبلیغ کنند، این تبلیغات می‌تواند شامل: قلم‌ها، تصاویر، شکل‌ها، رنگ‌ها، طراحی‌های قابل چاپ، عکاسی، آرم یا نشانه‌ها، انیمیشن و بیلبورد باشد.

هدف اصلی طراحان گرافیک

طراحان گرافیک باید با سایر طراحان و مشتری‌های دیگر ارتباط برقرار کنند تا معلوم شود طرح‌های آنان، پیام مطلوب را منتشر کرده و اطلاعات آنها را به طور واقع و خالص بیان می‌کند. اکثر آنها برای اجرای طرح‌های خود از نرم‌افزار‌های ویژه و تخصصی طراحی گرافیک بهره می‌برند.

آنها باید بتوانند راهکارهای مختلفی را جهت برقراری ارتباط بین مصرف کنندگان برای انتقال ایده‌های خود ارائه دهند. آنها طرح‌های متفاوت و ویژه‌ای را گسترش می‌دهند که پیام خاصی را به مصرف کنندگان منتقل می‌کند.

حقوق یک طراح گرافیک

حقوق یک طراح

متوسط حقوق برای طراحان گرافیک در ایالات متحده، حدود ۳۴.۲۹۹ دلار در سال است. حقوق معمولاً از ۳۰.۲۸۶ دلار شروع می‌شود و تا ۴۸.۳۹۵ دلار افزایش می‌یابد.

آیا برای طراحی گرافیک شدن نیاز به توانایی در این زمینه دارید؟

امروزه که نرم‌افزارهای تخصصی گرافیک در رایانه‌ها موجود هستند، قابلیت اجرای آن‌ها نسبت به حس‌خوب طرحی که به شما می‌دهد اهمیتی ندارد. اکنون لازم  نیست که شما برای انجام امور گرافیکی، یک هنرمند درجه یک باشید، اما باید بتوانید ایده و طرح‌های پیشنهادی خود را بر روی کاغذ بیاورید و این طرح‌ها باید به مشتری، حس و نظر شما را درباره این کار منتقل کند.

برای حل این مشکل باید برخی از دوره‌های آموزش ترسیم و طراحی را بگذرانید. ناامید نشوید و نگران نباشید چون هر چه زمان زیادی برای تمرین بگذارید به خودآگاهی بیشتری دست خواهید یافت.

یک طراح گرافیک چه کاری انجام می‌دهد؟

طراحان گرافیک از طریق چیدمان صفحات وب، صفحات چاپی و همچنین تصاویر برای ارتباط برقرار کردن بین ایده‌هایشان بهره برده و فناوری و هنر را ترکیب می‌کنند. آنها بعضی مواقع از عنصرهای طراحی مختلفی برای رسیدن به جلوه‌های تزئینی یا هنری استفاده می‌کنند،

مطلب پیشنهادی
طراحی کارت ویزیت ساده

آنها طرح‌های پایه و طراحی تولیدات را برای بروشورها، تبلیغات و گزارش‌های شرکتی گسترش می‌دهند. طراحان گرافیک با تصاویر و متن سروکار دارند، آن‌ها بیشتر اوقات اندازه قلم، نوع فونت، طول، رنگ عناوین و متن‌ها را  انتخاب می‌نمایند. همچنین طراحان گرافیک تعیین می‌کنند که متن و تصاویر چگونه در یک صفحه و یا صفحات مختلف نمایش داده شوند.

استفاده از متن‌ها در طراحی

طراحان برای استفاده و همچنین چیدمان متن‌ها با نویسندگانی که کلمات را تعیین می‌کنند همکاری دارند و تصمیم می‌گیرند که این کلمات در کجای لیست‌ها، پاراگراف‌ها و همچنین جدول‌ها قرار گیرند. به طور معمول کار آن‌ها شامل موارد زیر می‌باشد :

  • با مدیر هنری و یا مشتری برای مشخص کردن دامنه یک پروژه ملاقات می‌کنند.
  • درباره‌ی راهکارها به مشتریان توصیه می‌کنند.
  • آن پیام و مفهومی که قرار است به تصویر کشیده شود را تعیین می‌کنند.
  • تصاویری را خلق می‌کنند که به شناسایی و انتقال پیام آن کمک کند.
  • با استفاده از دست یا نرم‌افزار‌های رایانه‌ای طرح‌هایی را اجرا می‌کنند.
  •  تصاویر بصری و یا صوتی برای آرم، محصول و وبسایت‌ها طراحی می‌کنند.
  •  مدل و سبک متن، رنگ‌ها و تصاویر را با دقت انتخاب می‌کنند.
  •  طرح‌ها را در زمان خاص خودشان به مشتری و مدیر هنری ارائه می‌دهند.
  •  از نظرهای پیشنهادی مشتریان در طرح نهایی استفاده می‌کنند.
  •  قبل از منتشر کردن و چاپ طراحی‌ها، خطاهای آن‌ها را بررسی و رفع می‌کنند.

محل کار طراح گرافیک کجاست؟

محل کار طراح

پاسخ به این سوال بسته به گزینه‌های مختلفی که انتخاب می‌کنید متفاوت است. معنای کار در منزل این نیست که شما در یک سازمان مشخص مشغول به کار هستید، بلکه کار شما به یک مالک منفرد و یا یک گروهی از مارکت‌ها مربوط است. در این مورد، طراحان گرافیک معمولا کلی گرا می‌باشند و مهارت‌های گسترده و مختلفی را دارا هستند، بشکلی که پاسخ کلیه نیازهای ویژه و خلاقانه‌ی یک شرکت دارند.

مطلب پیشنهادی
مشکلات متون فارسی در فتوشاپ

معایب کار در منزل :

  • قوانین بیشتر و دشوارتر
  • یک طراح‌گرافیک می‌تواند احساس محدودیت کند و برای رفع این مشکل باید در حالی که دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کند، ایده‌های بروزتری به وجود بیاورد.
  • ارتباطات کمتر، طراحان گرافیک مجبورند طرح‌های گرافیکی خود را به کسانی که طراح نیستند توجیه کنند و توضیح دهند.

مزایای کار در منزل :

  • زمان کار دست خودشان است و هزینه دریافتی بر اساس میزان تایم کار شده بر روی طرح قابل دریافت می‌باشد.
  • ایده‌های به کار رفته طبق الگویِ خاصی رعایت نشده و براساس نظرات تنها خود طراحان به بار می‌نشیند.

معایب کار در شرکت :

  • داشتن رئیس
  • نداشتن قدرت انتخاب
  • یکنواخت شدن زمان کاری
  • درآمد ثابت

مزایای کار در شرکت :

  • تفکیک محل اشتغال و منزل
  • مشارکت با همکاران در محیط کار
  • ثبات شغل، بدون نیاز به جذب مشتری
  • ایجاد فرصت‌هایی برای صعود و پیشرفت
  • تمرکزی کامل که به طراحان اجازه می‌دهد تا درک واضح و روشنی از سازمانی که در آن مشغول هستند داشته باشند.
  • دستیابی به موفقیت بلندمدت و مشاهده نتایج مثبت آن

باید در نظر داشت که یک محیط غیر طراحی مانند شرکت می‌تواند نسبت به شرایط طراحان گرافیک بهینه نباشد. در این صورت، طراحان کمتر با آن شرکت همکاری می‌کنند و از آن پس به عنوان گرافیست آژانس مشغول به کار می‌شوند.

طراحان گرافیک در آژانس های گرافیکی توسط  مشتریان خارجی و برای تولید محتوای خلاقانه استخدام می‌شوند. در محیط این آژانس‌ها، طراحان به طور معمول با انواع زیادی از مارکت‌ها همکاری می‌کنند.

نکته مثبت کار در آژانس :

مدیرانی که در این آژانس‌ها حضور دارند با انواع امور گرافیکی آشنا هستند و دیگر نیازی به توضیح شما ندارند همچنین آنها از شما انتظارات و خواسته‌های والایی دارند. گاهی اوقات پیدا کردن اثر الهام بخش برای ایجاد یک اثر هنری ویژه و منحصر به فرد برای مشتری دشوار است.

کاری که می‌توانید برای باز کردن ذهن خلاقانه خود انجام دهید این است که خود را به‌اصطلاح در کفش مشتری قرار دهید. چه چیزی شما (به عنوان مشتری) را ترغیب به خرید خدمات یا محصول می‌کند؟ چرا آن را خریداری می کنید ( آیا این یک نیاز یا نیاز است؟ )

مطلب پیشنهادی
سیستم های رنگی RGB و CMYK

تنها ماموریتی که یک طراح گرافیک دارد فروش خدمات یا کالای مشتری است (آنها مانند فروشندگان بصری عمل می‌کنند). بنابراین اگر می‌توانید به ایده‌ای برسید که خود شما را وادار به خرید کند، مطمئناً در مسیر صحیحی و درستی قرار دارید. همچنین می‌توانید نگاه کنید که طراحان گرافیک گذشته با محصولات یا خدمات مشابه چگونه برخورد کرده‌اند و کار خلاقانه آنها ممکن است ایده‌ها و جرقه‌های جدیدی را در شما ایجاد کند. ایده‌های طراحی دودل بارها و بارها تا زمانی که یک طراحی جامد شروع به نشان دادن خود کند.

طراحان گرافیک همچنین به عناوین طراح ارتباطات، طراح ارتباطات ویژوال با نام تجاری توسعه دهنده هویت و مشخصه طراح گرافیک نیز شناخته می‌شوند.

بهترین پیشنهاد ها برای دانشجویان رشته طراحی گرافیک

اینکه از شروع و ابتدای کار، عاشق کارتان باشید در هر زمینه‌ای بسیار حائز اهمیت است. ابتدا باید مطمئن باشید که با هر تغییر در صنعت باید بروز شوید، نباید بدون آگاهی از پیشرفت‌های روز دنیا و صرفا با دنبال کردن عقاید کهنه این کار را انجام دهید، چون در این صورت با شکست مواجه خواهید شد.

گاهی اوقات شما بر روی طرحی که در حال اجرای آن هستید سرمایه گذاری فراوانی می‌کنید، آن‌هم به قدری که اگر کسی به شما انتقاد کند نسبت به آن موضع می‌گیرید که این کار اشتباه است، شما باید ذهن خود را آماده‌ی هرگونه انتقاد و پیشنهادی کنید .

این طرز فکر را که اگر کسی کار شما را دوست ندارد به این معناست که شما طراح بدی هستید، دور بیندازید. بر روی طرح‌ها و نمونه‌کارهای خود سرمایه گذاری کنید، روی بهترین طرح‌های خود وقت بگذارید و آنقدر در معرض عموم قرار دهید که بتوانید آن‌ها را توسعه و گسترش دهید.

مدیران و کارفرماها همیشه از شما می‌پرسند که چرا آن قطعه را در آنجا قرار دادی؟ بنابراین شما باید بررسی و اطمینان حاصل کنید که چه قطعه‌ای را در چه جایی قرار داده‌اید. لطفا ما را در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

مطالب پیشنهادی

تعریف لوگو
لوگو چیست؟

لوگو چیست و انواع آن: یک نشانه گرافیکی یا نماد گرافیکی که توسط شرکت ها

اشتراک گذاری مطلب:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)

پاسخی را بگذارید

با ما در تماس باشید

وبسایت طراحی آنلاین آرش گرافیک
ارسال