طراحی لوگو

طراحی لوگو ارزان و با کیفیت فقط‌وفقط در آرش گرافیک میسر خواهد بود. همراهان عزیزِ وبسایت طراحی آنلاین آرش گرافیک، می‌خوایم امروز در مورد طراحی لوگو و اینکه چگونه در آرش گرافیک لوگو دیزاین میشه صحبت کنیم. البته اینم بگم که فرآیند دیزاین نشانه کار بسیار سخت و چالش‌برانگیزیه، طراحان گرافیکی که در این زمینه تخصص دارن خیلی خوب میدونن که برای طراحی نشانه قابل قبول باید ساعت‌ها فکر و ایده‌پردازی کرد.

طراحی لوگو حرفه ای

نام و نشان مبنای شناخت هر موضوعی می‌باشد. لوگو تبلور هویت و وجه‌تمایز است. طراحی لوگو یکی از مهم‌ترین شاخه‌های طراحی گرافیک است. این لوگو می‌باشد که به کسب‌وکار و اشخاص و ادارات در چشم مشتری‌ها و ارباب‌رجوع هویت می‌دهد. اساسا کسب‌وکارهای مختلف تنها زمانی می‌توانند خود را در چشم مخاطبین متمایز نشان دهند که بتوانند برند باشند. از مهم ترین عناصر و المان‌های گرافیکی یک برند می‌توان به طراحی لوگو آن اشاره کرد.

برای‌ اینکه بتوانید در بین رقبای خود تمایزی حرفه‌ای ایجاد کنید حتما به طراحی لوگو حرفه ای نیاز خواهید داشت. بدون داشتن یک نشانه حرفه‌ای رسیدن به این مهم کار نشدنی می‌باشد. طراحی لوگو حرفه ای نیاز به دانشی کامل و سابقه‌ای درخشان در امور طراحی دارد که آرش گرافیک این ویژگی‌ها را دارا می باشد.

لوگو هویت برند شماست
لوگو یک از مهم‌ترین هویت ها در برند شماست.

سفارش طراحی لوگو

شما مشتریان عزیز و گرامی می‌توانید از طریق تماس تلفنی یا واتس‌اپ سفارش لوگو خود را ثبت و با متخصصین ما هماهنگ بفرمایید. طراحی لوگو ارزان با بهترین کیفیت را از ما بخواهید، طراحی لوگو کار بسیار دشواری است و زمان بسیاری را برای خلق ایده می‌طلبد. اینکه بخواهید با هزینه ۱۰۰ هزار تومان صاحب یک طراحی لوگو حرفه ای شوید واقعا نشدنیست. برای سفارش طراحی لوگو در وبسایت طراحی آنلاین آرش گرافیک می‌توانید از طریق شماره واتس‌اپ یا شماره موبایل درج شده در سایت اقدام بفرمایید، سفارش طراحی لوگو خود را بدهید و از خدمات تخصصی طراحان حرفه‌ای ما بهره‌مند شوید.

تعرفه طراحی لوگو

تعرفه طراحی لوگو در نظر گرفته‌شده توسط ما کاملا معقول و بسیار ارزانتر، بر‌اساس “کیفیت کارهای انجام داده شده” نسبت به سایر آژانس‌های تبلیغاتی می باشد. تعرفه طراحی لوگو پایین‌تر از قیمت‌های درج شده نه تنها صرف ندارد بلکه مطمئن باشید کار شما حرفه‌ای دیزاین نخواهد شد. ریدیزاین لوگو برای زمانی می‌باشد که شما طرح بی کیفیت یا اتود لوگویِ موردنظر خود را داشته و فقط نیاز به اجرای آن در نرم افزارهای گرافیکی دارید. به این کار ریدیزاین لوگو می‌گویند. ما بصورت کاملا تخصصی این مورد را انجام می‌دهیم.

تعرفه‌های طراحی لوگو ارزان که در اکثر وبسایت‌ها می‌بینید به شکلی کاملا فریب‌دهنده شما را مجاب کرده که با یک هزینه ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار تومانی صاحب یک طراحی لوگو ارزان شوید. ولی بهتر است این را بدانید که افراد حرفه‌ای هیچ‌وقت با چنین هزینه‌های ناچیزی طراحی لوگو حرفه ای تحویل نخواهند داد و صرفا یک اجراکاری برای شما ایجاد خواهند کرد که در آینده ۱۰۰% نیاز به ریدیزاین دارد. برای دیدن جدیدترین نمونه‌کارهای دیزاین نشانه ما می‌توانید پیج اینستاگرام آرش گرافیک را ببینید.

طراحی لوگو اختصاصی

شما عزیزان دل می‌توانید سفارش طراحی لوگو شخصی و شغلی خود را به ما بدهید و از خروجی کار کاملا راضی باشید. بزارید با زبون عامیانه خودمون باقی مطلب رو برای درک بیشتر نگارش کنیم. قبل از اینکه بری و ادامه مطلب رو بخونی می‌خوام به این چند سوال تو ذهن خودت جواب بدی و اگر همه سوالات رو مثبت جواب دادی بدون که یک فرصت استثنایی پیدا کردی تا ایده‌های ناب ما و اعتماد شما باعث پیشرفت کسب‌و‌کارت بشه.

  • آیا کسب‌و‌کارت لوگو نیاز داره؟
  • می‌خوای یه لوگویِ مفهومی شیک داشته باشی؟
  • می‌خوای برند باشی؟
  • آیا می‌خوای انواع لوگو رو بشناسی؟
  • می‌خوای مراحل دیزاین لوگو رو از ابتدا تا انتها بلد باشی؟

اگه تا اینجا جواب همه سوالاتت مثبت بود، بدون که راه رو درست اومدی و می‌تونی برای ارتقاء خودت و ایجاد برندت آرش گرافیک رو درکنارت داشته باشی. پس با ادامه مطلب همراه باش دوست من.

تعریف لوگو

لوگو چیست؟

طراحی لوگو ارزان مستلزم شناخت کامل از تعاریف و انواع مختلف لوگو هست. لوگو یک نشانه گرافیکی یا نماد گرافیکیه که توسط شرکت‌ها، ادارات، موسسات و اشخاص برای ایجاد یک نشان تجاری استفاده می‌شود. اکثر کسب‌و‌کارهای بزرگ و موفق دارای نشانه هستند. نشانه وجه‌تمایز هر شخص و شغل با سایر می‌باشد. لوگوها یا همون نشانه‌ها‌ می‌تونن به شما هویت بدن. خیلی این امر مهمه که نشان هر شرکت و شخص بتونه در ذهن آدم نقش ببنده و فراموش شدنی نباشه.

به فرض وقتی که شکل تیک رو می‌بینیم خیلی زود به فکر شرکت بزرگ ورزشی نایک می‌افتیم. این نماد گرافیکی توسط شرکت‌های تجاری، صنعتی و هم‌چنین کسب‌وکارهای متوسط حتی کوچک نیز مورد استفاده قرار می‌گیره. لوگو اِلمانیه که به اختصار یه تعریف از کسب‌وکار مربوطه میده. به عنوان مثال لوگو King Burger خیلی راحت به شما می‌فهمونه که کارش پخت و فروش همبرگرهای خوش‌مزس.

انواع لوگو

بر اساس اطلاعات و دانش حال حاضر در مورد لوگوها تقسیم بندی صورت گرفته که مرسوم‌ترینش رو در پایین براتون شرح می‌دیم:

۱. لوگو آرم (لوگو تصویری)

نمونه کار طراحی لوگو سی پریسک
نمونه لوگوآرم یا همان لوگو تصویری
در این مدل طراحی لوگو از نمادها، شیپ‌ها (وکتور) و اشکال هندسی استفاده می‌شه. لوگو نایک و لوگو پوما (شرکت‌های تولید تجهیزات ورزشی) به صورت نماد (لوگوآرم) هستند. این لوگوها نشانه‌های تصویری نیز نامیده میشن و به لاتین Image Sign می‌نویسنش. از مشهورترین لوگوهای تصویری می‌توانیم به: شرکت تجهیزات ورزشی نایک (نایکی)، شرکت اپل و پلی‌استیشن اشاره کنیم.

۲. لوگوتایپ (لوگو نوشتاری)

نمونه کار طراحی لوگو تلکس
نمونه لوگوتایپ یا همان لوگو نوشتاری
طراحی این مدل لوگوها بصورت تایپی و از متون با کش‌وقوص‌های هنرمندانه و مفهومی انجام می‌شه. اگه بخوام یک لوگو محبوب و معروف رو که بصورت لوگوتایپ کار شده نام ببرم بلاشک اولین لوگویی که به ذهنم می‌رسه لوگو شرکت نوشابه‌سازی کوکاکولاست که در نوع خودش واقعا بی‌نظیره. برای اینکه بتونی در بخش تایپوگرافی ماهر بشی می‌بایست تسلط کاملی به خطوط داشته باشی، انواع خط رو بشناسی و بر امور و مسائل تایپوگرافی مسلط باشی.

۳. لوگو ترکیبی (تلفیقی)

نمونه کار طراحی لوگو گالری نواخودرو
نمونه لوگو ترکیبی از ترکیب لوگوتایپ و لوگوآرم
به لوگوهایی گفته می‌شه که هم از لوگوتایپ و هم از لوگوآرم توشون استفاده شده باشه. لوگو ترکیبی فراگیرترین و پر استفاده ترین مدل از لوگوهاست. اگه دقت کنید اکثر شرکت‌ها دارن ازش بهره می‌برن. لوگو وبسایت طراحی آنلاین آرش گرافیک یک لوگوی ترکیبی هست منتهی بنا به دلایلی تایپ اون رو در وبسایت بارگذاری نکردیم. این مورد از نشانه به حدی فراگیر شده که براحتی می‌توان در محیط اطراف خود حد‌اقل یک مورد از آن را بر وسایل دید.

اسکچ، اسکیس یا اتود دستی اولیه

اسکچ یا اتود دستی اولیه

اتود اولیه یا اسکچ یک پیش‌طرحه که اکثرا بوسیله مداد بر روی کاغذ سفید زده می‌شه. اتودها معمولا برای پیاده سازی ایده‌های اولیه که به ذهنتون میاد زده می‌شن. حتما نباید اتودی که روی کاغذ با مداد می‌زنید خیلی خوشگل و شیک باشه. شما فقط باید سعی کنید ایده ذهنیتون پیاده سازی بشه.

کاربرد اسکچ یا اتود دستی

خیلی وقت‌ها پیش میاد ایده‌های نابی به ذهنمون می‌رسه. برای اینکه بتونیم اون ایده رو با جزییات بهتر ببینیم و تجسمش کنیم اتود می‌زنیم. اتود اولیه به ما یک شمای کلی از طرحمون قبل از اجرا میده و اینکه بتونیم ایده خودمون رو به بهترین شکل ممکن پیاده سازی کنیم.

روانشناسی اشکال در دیزاین نشانه

روانشناسی اشکال در طراحی لوگو

ببینید دوستان هر لوگو با مضمون و هدف خاصی دیزاین و اجرا می‌شه. حتی اشکالی که در دیزاین نشانه وجود دارن نیز معانی و مفهومات خاصی رو می‌رسونن که در ذیل به اون‌ها به اختصار اشاره می‌کنیم:

دایره و بیضی

این اشکال از نظر روانشناسی حس مثبت بودن را به بیننده می‌دهند. بکار گرفتن اشکال نرم مثل دایره و بیضی‌ها به مخاطب حس عشق و اتحاد میده.

مربع، مثلث و اشکال صاف

اینها نماد قوای بالا و تعادل در طراحی لوگو می‌باشند و مخاطب با دیدن همچین لوگوهایی حس قدرت می‌کند. به دلیل اینکه مطلب در باب روانشناسی اشکال نیست به همین موارد بسنده می‌کنیم.

اتود طراحی لوگو برای یک شیر
دلیل اهمیت یا هدف طراحی لوگو چیست؟

هدف طراحی لوگو حرفه ای

هدف از طراحی لوگو حرفه ای این است که شما به یک نام تجاری خاص برای کسب و کار مد‌نظرتان برسید و بتوانید از آن بر روی سایر اقلام هویت بصری خود مثل: کارت ویزیت و ست اداری استفاده کنید. بهتر است سفارشات خود را به طراحان با سابقه بسپارید تا بهترین نتیجه حاصل شود. می‌تونید سفارشاتتون رو به تیم ما بسپارید و به سادگی صاحب یک لوگو خاص با قیمت مناسب بشید.

از دلایل مهم دیزاین نشانه می‌توان به این نکته اشاره کرد که شما می‌توانید برند خود را در ذهن مشتری برای مدت‌های طولانی حک کنید و همین امر مهم از بزرگترین و بهترین نقاط قوت یک برند قوی می‌باشد. برند‌ها اکثر بواسطه نشانه خود مشخص می‌شوند و مخاطبین پس از آن به دیگر عناصر مانند متن و هویت بصری توجه می‌کنند. هیچ‌وقت میزان اهمیت نشانه خود را دست‌کم نگیرید و بدانید که می‌توانید ظاهر برندتان را در نگاه اول بسیار شیک، قابل‌فهم و حرفه ای به مخاطب توسط نشانه آن ارائه دهید.

وکتور یک دست در حال نوشتن بریف
Brief چیست و برای طراحان چه کاربردی دارد؟

بریف سفارش طراحی لوگو

در این قسمت می‌خوایم براتون سوالاتی مطرح کنیم که در زمان سفارش طراحی لوگو ارزان باید به اونا پاسخ بدید تا طراحی لوگو شما به بهترین شکل توسط ما پیاده‌سازی بشه. شاید با خودتون فکر کنید و بگید آخه این سوالات به چه دردی می‌خورن؟ مطمئن باشید یکی از مهم‌ترین قسمت ‌ها در دیزاین نشانه‌های تصویری و نوشتاری همین مورده. می‌تونید در پاراگراف بعد ۷ سوال مهم بریف دیزاین نشانه رو ببینید.
بریف لوگو چیه؟ بریف معمولا یک نوشته چند‌خطی در یک برگه یا دفترچه هست که در اون سوالاتی برای مشتری مطرح می‌شه و جواب‌هایی گرفته می‌شه تا باهاش بهترین خروجی در کار رو ایجاد کرد. به عنوان مثال برخی از سؤالات مهم در ارتباط بادیزاین نشانه که باید به اون‌ها جواب بدید موارد زیر هستند:

  • ۱- نام کسب‌وکار یا متن لوگو چیست؟
  • ۲- توضیح مختصر در باب کسب‌وکار خود بدهید؟
  • ۳- برای طراحی لوگو ارزان یا طراحی لوگو حرفه ای حاضرید چه میزان هزینه کنید؟
  • ۴- نقطه قوت برند شما در چیست؟
  • ۵- رنج سنی و جنسیت مخاطبین اصلی برند کدامند؟
  • ۶- آیا نمونه ای دیده‌اید که به سلیقه‌تان نزدیک باشد، لطفا آن را ارسال کنید؟
  • ۷- داستان ایجاد کسب‌وکارتان چیست؟
    و سوالاتی از این‌قبیل که به درد دیزاینر بخوره رو در اصطلاح بریف میگن.
نکات مهم در طراحی یک لوگوی حرفه ای

نقش لوگو در برندسازی

در واقع نشانه اصلی‌ترین و مهم‌ترین نقش و المان را در هویت‌بصری یک برند دارا می‌باشد. شما وقتی که به یک برند فکر می‌کنید مسلما اولین وجه اشتراک تمامی افکار شما و دیگران در باب یک برند لوگو آن می‌باشد. چه نشانه را روی سربرگ آن برند دیده باشید و یا آن را روی یک بیلبورد تبلیغاتی دیده باشید، فرقی نمی‌کند، اولین چیزی که شما را جذب می‌کند لوگویِ آن برند است.

اهمیت طراحی لوگو

طراحی لوگو به این دلیل مهم است که اصلی‌ترین جزء در هویت‌بصری برند می‌باشد و تنها چیزی که راحت به‌خاطر سپرده می‌شود. وقتی یک لوگو را اصولی، مختصر و طبق قوانین طراحی لوگو حرفه ای دیزاین می‌کنید باعث می‌شوید که بیننده در نگاه اول بین شما و رقیبانتان وجه‌تمایز را احساس کند. دیزاین نشانه امری‌ست که تخصص بالا، دانش تخصصی و تجربه موفق را می‌طلبد.

لوگویِ نرم افزارهای طراحی گرافیک

نرم افزار های مناسب برای طراحی لوگو

برای طراحی لوگو حرفه ای می‌بایست از نرم‌افزار‌هایی بهره برد که بصورت وکتور (برداری) در دسترس عموم هستند. از معروف‌ترین نرم افزارهای برداری که طراحان لوگو هم از آن‌ها استفاده می‌کنند می‌توان به کورل دراو، ایلوستریتور و فری‌هند اشاره کرد.

خب از کدوم استفاده کنم؟

ببین دوست من اینکه از کدوم نرم افزار بخوای استفاده کنی کاملا برمی‌گرده به نظر شخصی خودتون، ولی توصیه ما انتخاب از بین نرم‌افزار های ایلوستریتور و کورل دراو هست اونم بدلیل سادگی رابط کاربری و محبوبیت زیادشون.

اتود لوگو با مفهوم پریدن و پرواز

نکات مهم در طراحی لوگو حرفه ای

دیزاین خوب و تاثیرگذار نشانه باید دارای موارد زیر باشد: اعتبار لوگو: به این معنی که باید یک ارتباط صادقانه دوطرفه بین نشانه و کسب‌وکار مربوطه باشد و مفهوم کسب‌وکار را برساند. همچنین باید با موضوع و خصوصیات برند هم‌خوانی داشته باشد و مفهوم خود را به سرعت به بیننده انتقال دهد. پایداری لوگو: یک دیزاین موفق باید گنجایش این را دارا باشد که در طول زمان کارایی و منحصربفرد بودن خود را با ازدیاد مدل‌های نو و متنوع نشانه‌ها از دست ندهد. منعطف بودن لوگو: یک نشانه خوب باید بتواند تکرنگ و تمام رنگی چاپ و در مقیاس های متفاوت استفاده شود.

فاو آیکون وبسایت طراحی آنلاین آرش گرافیک

وبسایت طراحی آنلاین آرش گرافیک با دارا بودن کادری مجرب بصورت غیرحضوری (دورکاری) آماده انجام کلیه امور طراحی گرافیک، طراحی لوگو، طراحی سایت، مدیریت پیج اینستاگرام، سئو و بهینه سازی سایت برای شما مشتری محترم می‌باشد. جهت مشاوره و سفارش طراحی یا اطلاعات تکمیلی با ما در تماس باشید:

مقالات ما

No more posts to show
سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.