اصول طراحی لوگو

۱۱ نکته برای طراحی لوگو حرفه ای

 

سلام دوستان عزیز، باز آمدیم با یک مطلب مهیج که مطمئنا همه طراح‌ها به دنبالش هستید. در این مطلب می‌خواهیم در باب اصول طراحی لوگو با شما صحبت کنیم و بگوییم ۱۱ نکته برای طراحی لوگو حرفه ای کدام موارد هستند و قدری در این باب گفتگو کنیم.

قبل از اینکه ادامه مطلب ۱۱ نکته برای طراحی لوگو حرفه ای را بخوانید بهتر است یک شناخت کلی در باب انواع لوگو داشته باشید و بتوانید مدل لوگو را پس از دیدن آن بلافاصله مشخص کنید. به‌همین منظور بهتر است قبل از خواندن ادامه، نوشته لوگو چیست و انواع آن را بخوانید. حال که با تعریف لوگو و انواع آن آشنا شدید برویم سر اصل مطلب و در باب ۱۱ نکته برای طراحی لوگو حرفه ای برایتان صحبت کنیم:

۱.  طراحی لوگو بصورت خلاصه و ساده

زیبایی در سادگی است

طراحی لوگو ساده و خلاصه از مهارت‌های یک طراح لوگو می‌باشد، که نشان‌دهنده ذهن باز و متفکر آن طراح است و می‌تواند بیانگر تمام مفاهیم یک لوگو پیچیده باشد. از فواید خیلی خوب یک لوگویِ خلاصه شده و بدون جزئیات زیاد و ساده این است که در ذهن ماندن آن به سبب سادگی نسبت به لوگو‌های سخت و پیچیده است.

۲.  سایز لوگو

سایز مناسب لوگوها

توجه به سایز لوگوها دومین نکته مهم در طراحی لوگو می‌باشد، با‌توجه به اینکه لوگوها در سایزهای متفاوت طراحی می‌شوند، اعم از: سربرگ کمپانی، وب سایت و آگهی‌های تبلیغاتی خیلی حائز اهمیت است. از دیگر عوامل مهم طراحی یک لوگو توانایی سایزبندی لوگو با توجه به سفارش مشتری می‌باشد. چه‌بسا لوگوهای پیچیده و مبهم در سایزهای کوچک نامشخص و ناهمگون می‌باشند، حال لوگویِ ساده در سایزهای کوچک کارایی بیشتری دارد.

مطلب پیشنهادی
افزایش سرعت و کارایی فتوشاپ

۳.   هماهنگی ابعاد لوگو

ابعاد لوگو

از دیگر نکات مهم در طراحی لوگو حرفه ای رعایت کردن نسبت ابعاد لوگو می‌باشد. به‌عبارتی می‌توان آن را بیان تعادل و هماهنگی میان طول و عرض لوگو و مبهم نبودن آن از نظر بصری برای بیننده تعریف کرد. به عنوان مثال: لوگوهای باریک و بلند یا کوتاه و پهن برای ببینده ناهمگون و پیچیده می‌باشد. به کارگیری لوگو‌هایی با ابعاد مربع به نسبت لوگو‌های مدور دارای تأثیر و جذابیت می باشند.

۴. ویژگی‌ها و جزئیات لوگو

در طراحی نشانه با توجه به درخواست مشتری در بکارگیری اشکال گرافیکی و متن به صورت موزون توصیه می‌کنیم برای استفاده از گزینه‌های متن و اشکال به صورت مجزا اقدام کرده و درآخر جزئیات لوگو را با هم هماهنگ کنید.

۵. تاثیرگذاری لوگو بر مخاطب

اصولاً یکی از عوامل درخواست طراحی لوگو جدید فقدان نفوذ و تاثیرگذاری لوگو بر مخاطب می‌باشد، که دیزاینر در طراحی جدید باید سعی بر آن داشته باشد که لوگو بیانگر هدف و توانایی‌ها و قابلیت‌های شرکت یا کمپانی مورد نظر باشد نه صرفاً بیان‌کننده افزایش میزان فروش کمپانی.

مطلب پیشنهادی
درآمد (دستمزد) طراحان گرافیک

۶. اهمیت نهاد کمپانی

کمپانی شامل یک سری اصول و قواعد می‌باشد، که بیان‌کننده تاریخچه آن کمپانیست. طراح لوگو باید هنگام طراحی تمامی اصول و آرمان‌های کمپانی را در طرح لوگو بروز دهد. به عنوان نمونه یک لوگو با شکل هندسی برای یک مرکز آموزشی قابلیت بهتری نسبت به یک مارکت دارد.

۷. نفوذ آنی لوگو بر مخاطب

از دیگر خصوصیات یک لوگویِ خوب، تاثیرگذاری آنی بر مخاطب می‌باشد. ساده و قابل درک بودن آن در نفوذ سریع بر مخاطب نسبت به مبهم و پیچیده بودن لوگو تاثیر بسزایی دارد و زمان کوتاهتری برای درک آن لازم است که مزیت استفاده بهینه از زمان را نیز نسبت به لوگوهای مبهم شامل می‌شود.

۸. لوگو را Tag line نکنید.

مشخصه tag line از جزئیات لوگو محسوب نمی‌شود و در مواردی از آن بهره می‌برند که استفاده از آن قابل تشخیص نباشد. می‌توان از آن در سایر فضاهای موجود مثل فکس‌ها و سربرگ‌ها استفاده کرد.

۹. رنگ ها

اولویت آخر در طراحی لوگو را منحصراً به انتخاب رنگ‌ها تخصیص دهید. دقت در استفاده و به کارگیری صحیح از رنگ‌ها کار بسیار سخت و لازمه آن دقت است. اما با توجه به این که ممکن است لوگو توسط یک چاپگر سیاه و سفید چاپ شود و رنگ‌ها کاربردی نداشته باشد. پس اولویت طراحی را ابتدا در طراحی شکل و فرم لوگو و در آخر ادغام رنگ‌ها قرار دهید.

مطلب پیشنهادی
افزایش فالوور اینستاگرام با ۵ روش

۱۰. انتخاب درست رنگ ها

در طراحی اصولاً هر کمپانی یا شرکت رنگ منحصر به فرد و خاصی را برای لوگویِ خود داشته که این از مزیت‌های نشانه هر کمپانی به شمار می‌آید و به طراح نیز در خصوص طراحی لوگو با انواع رنگ‌های مختلف و اتلاف زمان در ارائه طرح به مشتری کمک بیشتری می‌کند. وجود پیش زمینه ثابتی برای رنگ آمیزی لوگو در قبال طراحی لوگو و استفاده از رنگ‌هایی با شدت‌های متفاوت که باعث ناهمگونی و پیچیدگی لوگو می‌شوند، در اولویت می باشد.

۱۱. استفاده از رنگ های چاپی

یکسری رنگ‌های وب وجود دارند. که دارای مقیاس‌ها و درجات مشخصی هستند، که می‌توان آن‌ها را از رنگ‌های چاپی CMYK بدست آورد، بهترین متد برای رعایت اصول طراحی لوگو این است که ابتدا خودتان لوگو را چاپ کنید. با یک دستگاه چاپگر که دارای رنگ‌های اصلی باشد. تا قبل از ارائه به مشتری ایرادات و اصلاحات آن را برطرف کنید و در آخر یادتان باشد بهترین کیفیت رنگ را روی کاغذی با کیفیت عکس بدست آورید.

مطالب پیشنهادی

اهمیت لوگو در کسب و کار
اهمیت طراحی لوگو

قبل از اینکه بدانیم اهمیت طراحی لوگو چیست بهتر است تعریفی کلی در مورد لوگو

اشتراک گذاری مطلب:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
درحال ارسال
امتیاز دهی کاربران
0 (0 رای)

پاسخی را بگذارید

با ما در تماس باشید

تعریف لوگو
گرافیک
لوگو چیست؟

لوگو چیست و انواع آن: یک نشانه گرافیکی یا نماد گرافیکی که توسط شرکت ها

وبسایت طراحی آنلاین آرش گرافیک
ارسال