اصول طراحی لوگو

۱۱ نکته برای طراحی لوگو حرفه ای

 

سلام دوستان. در این مطلب می خواهیم در باب اصول طراحی لوگو با شما صحبت کنیم و بگوییم ۱۱ نکته برای طراحی لوگو حرفه ای چه می باشد.

۱۱ نکته برای طراحی لوگو حرفه ای

قبل از هر چیز شما باید یک شناخت کلی در باب انواع لوگو داشته باشید و بتوانید نوع لوگو را پس از دیدن آن بلافاصله مشخص کنید. به همین منظور بهتر است قبل از خواندن ادامه این مطلب، نوشته لوگو چیست و انواع آن را بخوانید. حال که با تعریف لوگو و انواع آن آشنا شدید برویم سر اصل مطلب و ۱۱ نکته برای طراحی لوگو حرفه ای برایتان بازگو کنیم.

۱- طراحی لوگو خلاصه و ساده

زیبایی در سادگی است

طراحی لوگو ای که ساده باشد از مهارت های یک طراح لوگو می باشد، که نشان دهنده ذهن باز و متفکر طراح است که می تواند بیانگر تمام مفاهیم یک لوگوی پیچیده باشد. با تفاوت اتلاف نشدن زمان، نداشتن جزئیاتی مبهم و پیچیده و در ذهن ماندن آن به سبب سادگی نسبت به لوگو های سخت و پیچیده و بیان توانایی طراح در ساده سازی ایده های مبهم.

۲- سایز لوگو

سایز مناسب لوگوها

توجه به سایز لوگوها، با توجه به اینکه لوگوها در سایز های متفاوت طراحی می شوند، اعم از: سربرگ کمپانی، وب سایت و آگهی های تبلیغاتی خیلی حائز اهمیت است. از دیگر عوامل مهم طراحی یک لوگو توانایی سایز بندی لوگو با توجه به سفارش مشتری می باشد. چه بسا لوگوهای پیچیده و مبهم در سایزهای کوچک نامشخص و ناهمگون می‌باشند، حال لوگوی ساده در سایزهای کوچک کارایی بیشتری دارد.

مطلب پیشنهادی :  طراح گرافیک (گرافیست) کیست؟

۳- هماهنگی ابعاد لوگو

ابعاد لوگو

از دیگر عوامل مهم در طراحی لوگو حرفه ای رعایت کردن نسبت ابعاد لوگو می باشد. به عبارتی بیان تعادل و هماهنگی میان طول و عرض لوگو و مبهم نبودن آن از نظر بصری برای بیننده. به عنوان مثال: لوگوهای باریک و بلند یا کوتاه و پهن برای ببینده ناهمگون و پیچیده میباشد. به کارگیری لوگو هایی با ابعاد مربع به نسبت لوگو های مدور دارای تأثیر و جذابیت می باشند.

۴- ویژگیها و جزئیات لوگو

در طراحی نشانه با توجه به درخواست مشتری در بکارگیری اشکال گرافیکی و متن به صورت موزون توصیه می کنیم برای استفاده از گزینه های متن و اشکال به صورت مجزا اقدام کرده و درآخر جزئیات لوگو را با هم هماهنگ کنید.

۵- تاثیر گذاری لوگو بر مخاطب

اصولاً یکی از عوامل درخواست طراحی لوگو جدید فقدان نفوذ و تاثیرگذاری لوگو بر مخاطب می باشد، که طراح لوگو در طراحی جدید باید سعی بر آن داشته باشد که لوگو بیانگر هدف و توانایی ها و قابلیت های شرکت یا کمپانی مورد نظر باشد نه صرفاً بیان‌کننده افزایش میزان فروش کمپانی.

۶- اهمیت نهاد کمپانی

کمپانی شامل یک سری اصول و قواعد می باشد، که بیان کننده تاریخچه آن کمپانیست. طراح لوگو باید هنگام طراحی تمامی اصول و آرمان های کمپانی را در طرح لوگو بروز دهد. به عنوان نمونه یک لوگو با شکل هندسی برای یک مرکز آموزشی قابلیت بهتری نسبت به یک مارکت دارد.

مطلب پیشنهادی :  سوالات مهم از مشتری برای طراحی لوگو

۷- نفوذ آنی لوگو بر مخاطب

از دیگر خصوصیات یک لوگوی خوب، تاثیرگذاری آنی بر مخاطب می باشد، که ساده و قابل درک بودن آن در نفوذ سریع بر مخاطب نسبت به مبهم و پیچیده بودن لوگو تاثیر بسزایی دارد و زمان کوتاهتری برای درک آن لازم است که مزیت استفاده بهینه از زمان را نیز نسبت به لوگو های مبهم شامل میشود.

۸- لوگو را Tag line نکنید

مشخصه tag line از جزئیات لوگو محسوب نمی شود و در مواردی از آن بهره می برند که استفاده از آن قابل تشخیص نباشد. می‌توان از آن در سایر فضاهای موجود مثل فکس ها و سربرگ ها استفاده کرد. به عنوان مثال: استفاده از tag line در لوگوی عینک به دلیل کوچک شدن سایز مبهم و نامشخص می باشد. و میتوان در سایر فضاهای موجود از آن استفاده کرد.

۹- رنگ ها

رنگ ها

اولویت آخر در طراحی لوگو را منحصراً به انتخاب رنگ‌ها تخصیص دهید. دقت در استفاده و به کارگیری صحیح از رنگ ها کار بسیار سخت و لازمه آن دقت است. اما با توجه به این که ممکن است لوگو توسط یک چاپگر سیاه و سفید چاپ شود و رنگ ها کاربردی نداشته باشد. پس اولویت طراحی را ابتدا در طراحی شکل و فرم لوگو و در آخر ادغام رنگ ها قرار دهید.

مطلب پیشنهادی :  افزایش فالوور اینستاگرام با ۵ روش

۱۰- انتخاب درست رنگ ها

در طراحی اصولاً هر کمپانی یا شرکت رنگ منحصر به فرد و خاصی را برای لوگوی خود داشته که این از مزیت‌های لوگو هر کمپانی به شمار می‌آید و به طراح نیز در خصوص طراحی لوگو با انواع رنگهای مختلف و اتلاف زمان در ارائه طرح به مشتری کمک بیشتری می‌کند. وجود پیش زمینه ثابتی برای رنگ آمیزی لوگو در قبال طراحی لوگو و استفاده از رنگ هایی با شدت های متفاوت که باعث ناهمگونی و پیچیدگی لوگو می شوند، در اولویت می باشد.

۱۱- استفاده از رنگ های چاپی

یکسری رنگ های وب وجود دارند. که دارای مقیاس ها و درجات مشخصی هستند، که می توان آنها را از رنگ های چاپی CMYK بدست آورد. بهترین متد این است که ابتدا خودتان لوگو را چاپ کنید. با یک دستگاه چاپگر که دارای رنگ های اصلی باشد. تا قبل از ارائه به مشتری ایرادات و اصلاحات آن را برطرف کنید. و در آخر یادتان باشد بهترین کیفیت رنگ را روی کاغذی با کیفیت عکس بدست آورید.

امیدوارم مطلب فوق به دردتان خورده باشد، برای دیدن جدیدترین مطالب می توانید اینستاگرام ما را دنبال کنید.

اشتراک گذاری مطلب:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

وبسایت طراحی آنلاین آرش گرافیک
ارسال