طراحی لوگو شرکتی و نمونه طراحی لوگو شرکت

زمانی که واسه شرکت خودتون میخواید برند ثبت کنید و اون رو در سطح استانی، کشوری یا بین المللی مطرح کنید به طراحی لوگو شرکتی نیاز پیدا می‌کنید، لوگوها شرکت شما رو میتونن خیلی بهتر و حرفه ای تر به مخاطب ها نمایش بدن. چه بسا یک لوگو شرکتی تخصصی از 100 مدل تبلیغات و هزینه برای تجارت شما بهتر باشه.

در این صفحه میتونید کلیه نمونه لوگوهای شرکتی که واسه شرکت‌های تجاری مختلف توسط تیممون انجام دادیم ببینید. برای سفارش نشانه برای تجارت خودتون میتونید تو واتساپ با ما در تماس باشید و یک طراحی لوگو ارزان حرفه ای سفارش بدید.

طراحی لوگو شرکت های تجاری

نمونه لوگو شرکت

تو لیست زیر ما سعی کردیم تا جایی که پهنای باند سرور اجازه بده تعدادی از لوگو شرکتی هایی که طراحی کردیم رو بدون هیچ موکاپی با ظاهری کاملا ساده واسه دیدن میزان حرفه ای بودن کار واسه شما آماده کنیم. در صورت نیاز به طراحی لوگو شرکتی برای تجارت خودتون میتونید با ما در تماس باشید.

سفارش طراحی لوگوی شرکت شما

برای طراحی آرم شرکت خودتون میتونید با آرش گرافیک همکاری کنید و سفارش لوگو شرکت خودتون رو با کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب نسبت به کیفیت کار دریافت کنید. نمونه لوگو شرکت هایی که در بالا گذاشته شدن فقط بخش کوچیکی از 200 مورد طراحی لوگوهای شرکتی ما واسه شرکتهای بزرگ و کوچیک تو سطح کشورمون هست. 

همه چیز درباره طراحی لوگو شرکت رو بدونیم!

در دنیای رقابتی امروز کسب موفقیت در کسب‌وکار نیازمند به داشتن استراتژی خیلی حساب شده و قوی هستش. شما باید راهی واسه جلب توجه، متمایز شدن و اطلاع‌رسانی سریع به مردم در مورد کسب‌وکار خودتون پیدا کنید تا اونها رو واسه استفاده از خدمات و خرید از شرکتتون متقاعد کنید. طراحی لوگو به عنوان هسته برندسازی و هویت‌بخشی به کسب‌و‌کار شما یکی از مهم‌ترین کارهایی هستش که باید به صورت حرفه‌ای انجام بدید. قصد داریم به بررسی فاکتورهایی که واسه ایجاد یک لوگوی شرکتی خوب اهمیت حیاتی دارن، بپردازیم.

نکات مهم در طراحی حرفه ‌ای لوگو شرکت

مشخصه که لوگو یک شرکت خدماتی باید با لوگو یک رستوران یا فروشگاه تفاوت اساسی داشته باشه. هم‌چنین در طراحی لوگو های شرکتی هم ازنظر معرفی نوع بیزینس و خدمات تفاوت‌های زیادی دیده میشه. به طور کلی هدف مشترکی که تمام صاحبان مشاغل در رابطه با طراحی لوگو شرکتی دنبال می‌کنن، دیده شدن بیشتر و کمک به رونق و ماندگاری بیزینسشون هستش؛ اما به طور کلی میشه گفت طراحی هویت بصری برای هر کسب‌وکار ویژگی‌های منحصربه‌فردی داره.

1. کشف هویت، ساختار و ایدئولوژی شرکت

یک لوگو شرکتی حرفه‌ای باید با اهداف، ایده‌ها و برنامه‌های شرکت شما هم‌راستا باشه. شما واسه طراحی یک لوگو حرفه‌ای و ماندگار باید ابتدا ماهیت برند و ارزش‌های کسب‌وکار خودتون رو به طور دقیق شناسایی کنید. برای کشف این مورد در رابطه با کسب‌وکارتون به سؤالات زیر پاسخ بدید:

2. شرکت من چه مشکلی رو حل میکنه؟

دقت کنید لوگو شما تأثیر عمیقی رو درک مخاطب از نوع کسب‌وکار و خدمات شما داره، شما باید به این سؤال پاسخ بدید که هدف اصلی شما از تأسیس شرکت چی بوده و دقیقا میخواید چه برنامه‌ای رو دنبال کنین. مخاطب شما واسه تصمیم‌گیری درمورد استفاده از خدمات یا خرید کالای شما باید دقیقا بدونه که ماهیت برند شما چیه و خدمات شما بهش چه کمکی می‌کنه. پس قبل از طراحی لوگو شرکتی اهداف و برنامه‌های خودتون رو مشخص کنید و تو ترسیم لوگو پیام‌های مبنی بر نوع خدمات و زمینه‌هایی که شرکتتون میتونه واسه مشتری مفید باشه رو پیاده سازی کنید.

3. شرکت من واسه چه کسایی مفیده؟

شناسایی جامعه هدف یکی از مهم‌ترین مواردیه که باعث بازدهی سریع‌تر تبلیغات و رونق کسب‌وکار شما میشه. قبل از اقدام برای طراحی لوگو سعی کنید جامعه هدف خودتون رو شناسایی کنید تا بتونید کالا و خدمات خودتون رو بیشتر تو معرض دید اونها قرار بدید؛ مثلاً اگه کسب‌وکار شما در رابطه با کودکان هستش طراحی یک لوگومسکات با شخصیت کارتونی بهترین گزینه واسه جلب‌توجه کودکانه.

4. لحن بیزینس من رسمیه یا صمیمی؟

هر بیزینسی استراتژی خاصی رو دنبال می‌کنه، مثلا اگه توجه کرده باشین مجموعه آرش گرافیک با شما کاملا صمیمی هست و این استراتژی رو کاملا واسه این کسب و کار پیاده سازی کرده، این شما هستید که تشخیص میدید در رابطه با ارباب‌رجوع و همکاران تجاریتون لحن رسمی یا صمیمی داشته باشید. احساسی که از طریق لوگوی شما منعکس میشه به طور واضحی میتونه مشخص‌کننده رفتار شما با مشتری باشه. پس تو طراحی لوگو شرکتی به لحن بیزینس و احساسی که میخواید به اشتراک بذارید توجه کنید.

5. زمینه فعالیت برند من تجاریه یا اجتماعی؟

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای مؤثر در میزان موفقیت یک شرکت تعامل با همکاران و شرکت‌های دیگه هستش، بنابراین واسه اینکه دیگر فعالان در زمینه بیزینس شما، شرکتتون رو بشناسن باید در طراحی لوگو شرکتی خودتون از المان‌های ویژه‌ای واسه معرفی حوزه فعالیت و نوع بیزینستون استفاده کنید.

6. از چه کانال‌هایی واسه برقراری ارتباط استفاده می‌کنم؟

همونطور که می‌دونین لوگو شما یکی از مهم‌ترین المان‌های تبلیغاتی واسه برند هستش. اینکه شما از چه کانال‌هایی برای برقراری ارتباط با مشتری یا شرکای تجاری خود استفاده می‌کنید نقش مهمی در طراحی لوگو داره، طراحی لوگو شما باید به‌گونه‌ای باشه که واسه درج روی تمام ابزارهای تبلیغاتی مثل: پوسترها و بیلبوردهای بزرگ و حتی پاکت‌نامه و کارت ویزیت‌های کوچیک کاملاً واضح و مناسب باشه. آنلاین یا آفلاین بودن کسب‌وکار شما هم یکی دیگه از معیارهای مهم تو طراحی لوگو شرکت هستش، اینکه بخش اعظم فعالیت شما حضوری یا آنلاین باشه تعیین می‌کنه لوگوی شما وضوح گرافیکی سازگارتری با نسخه‌های دیجیتالی یا چاپی داشته باشه.

7. لوگو رقبای اصلی من چطورین؟

لوگو شما باید تصویری منحصربه‌فرد از برند شما رو به نمایش بزاره تا مخاطب‌ها برندتون رو از برندهای رقیب متمایز بدونن. طراحی یک لوگوی متفاوت نیازمند به آنالیز دقیق شرکت‌های رقیب هستش. واسه این کار ابتدا لیستی از رقبای اصلی خودتون تهیه کنید و طراحی لوگو اونها رو مورد بررسی قرار بدید، سعی کنید لوگوی شما از نظر ایده و طراحی با اونها تفاوت داشته باشه.

8. رعایت اصول حرفه‌ای طراحی گرافیک تو طراحی لوگو شرکت شما

فرآیند خلاقیت خیلی قبل از اولین خط روی کاغذ یا تابلوی هنری دیجیتال، با درک نام تجاری شما، تعریف ماهیت آن و کشف یک ایده منحصربه‌فرد واسه طراحی لوگو، شروع میشه و با طراحی خلاقانه یک لوگو فیزیکی، با استفاده از ابزارهای دیجیتال طراحی لوگو تکمیل میشه. دررابطه با اصول حرفه‌ای طراحی گرافیک در زمینه طراحی حرفه ‌ای لوگو شرکت به موارد زیر توجه کنید.

9. انتخاب رنگ مناسب واسه لوگو شرکت شما

این یک راز نیست که رنگ‌ها جذابیت عاطفی قوی به ارمغان میارن و افراد در مقابل رنگ‌ها واکنش نشون میدن. رنگ‌های مورد استفاده تو طراحی لوگو نقش مهمی در انعکاس پیام برند شما دارن. یک لوگو دیزاینر حرفه‌ای بخوبی میدونه که از طریق رنگ‌ها میشه احساسات متفاوتی رو به مشتری تزریق کرد. شما با استفاده از رنگ‌های مرتبط با نوع کسب‌وکار شما و بازی با کنتراست‌ها و میزان روشنایی، شانس بیشتری واسه تأثیرگذاری و ماندگاری لوگو خودتون بوجود میارید. 

دقت کنید که انتخاب رنگ مناسب از دو جهت تو طراحی حرفه ای لوگو شرکت مؤثر هستش، جنبه اول انعکاس هویت برند و نوع کسب‌وکاره و جنبه دوم ایجاد جلوه بصری مناسب واسه لوگو هستش. زمان طراحی لوگو از ترکیب رنگی استفاده کنید که لوگوی شما روی پس‌زمینه‌های سیاه، سفید و رنگی هم‌چنان واضح و گویا باشه تا بتونید از تمام گزینه‌های تبلیغاتی موجود بهره‌مند بشید.

10. در انتخاب نوع لوگو دقت کنید.

لوگوها انواع مختلفی دارن، همه ایده‌های طراحی لوگو برای هر بیزینسی قابل استفاده نیستن. شما باید بعداز آنالیز دقیق لوگوی شرکت‌های رقیب و هم‌چنین با توجه به ماهیت، لحن و نوع کسب‌وکارتون یک سبک مناسب واسه طراحی لوگو شرکت خودتون انتخاب کنید. استفاده از اشکال هندسی و آیکون‌های تصویری خاص و هم‌چنین تایپوگرافی ویژه در طراحی لوگو شرکتی باید متناسب با پیام و ارزش‌های اصلی برند شما باشه. 

به طور مثال اگه شما یک شرکت تازه تأسیس هستید، استفاده از یک لوگوی ترکیبی یا امبلم برای شما کارآمدتر از طراحی لوگوتایپ یا لوگوی انتزاعی هستش؛ چون لوگوهای ترکیبی ذاتاً گویایی و صراحت بیشتری دارن و هنگامی‌که شما یک برند جدید رو به بازار معرفی می‌کنید، پیام و ارزش‌های برند شما رو سریع‌تر و بهتر منعکس می‌کنن.

11. سادگی رو فراموش نکن.

این یک اصل اثبات شده هست که هر اندازه لوگو شما ساده‌تر و واضح‌تر باشه حرف‌های بیشتری برای گفتن داره و تأثیر عمیق‌تری بر درک مخاطب از برند شما میزاره؛ در طراحی لوگو شرکت اصل سادگی و گویایی رو رعایت کنید. سعی کنید در عین اینکه تمام المان‌های لازم برای انتقال پیام برندتون رو در لوگو جا دادید، در استفاده از اشکال، رنگ‌ها و انتخاب نوع فونت و سبک طراحی به‌گونه‌ای عمل کنید که نتیجه نهایی یک لوگو ساده و واضح باشه. استفاده از یک لوگو گیج‌کننده و شلوغ دستاوردی بجز آشفتگی ذهنی و ایجاد ابهام برای مخاطب نداره.

12. از ابزارهای مدرن طراحی گرافیکی استفاده کنید.

واسه اینکه نتیجه نهایی طراحی لوگو شرکتی، منجر به خلق یک اثر ماندگار و تأثیرگذار بشه، باید از نرم‌افزارها و ابزارهای به‌روز و کارآمد واسه انجام طراحی گرافیکی لوگو استفاده کنید. کار با ابزارهای حرفه‌ای طراحی گرافیک نیازمند دانش و مهارت کافی تو این زمینه هستش. واسه شناخت بهترین ابزارهای گرافیکی طراحی لوگو میتونید با یک طراح ماهر گرافیکی مشورت کنید، اما اگر خودتون هیچ اطلاعاتی در زمینه طراحی لوگو شرکت ندارید بهتره این کار رو به یک طراح ماهر یا آژانس طراحی لوگو شرکت بسپارین.

13. انتخاب تایپوگرافی و اشکال مناسب واسه لوگو تجاری

مسلماً هدف شما از آوردن نام برند یا نشان اختصاری اون در طراحی نشانه شرکت، دیده شدن بیشتر و ماندگاری در ذهن مخاطب هستش؛ بنابراین اگه از یک تایپوگرافی تأثیرگذار واسه این کار استفاده نکنید نه تنها هدفتون محقق نمیشه بلکه لوگو شما رو بی‌کیفیت و آماتور جلوه میده. برای طراحی لوگو حرفه ای شرکت از تایپوگرافی واضح و درعین‌حال منحصربه‌فرد استفاده کنید. هم‌چنین در انتخاب اشکال و نشانه‌های مورد استفاده تو طراحی لوگو دقت کنید چون ممکنه که استفاده از یک شکل هندسی اشتباه به وارونه تعبیر شدن پیام برند شما منجر بشه.

سخن پایانی

تو دنیای کسب‌وکار، همه چیز به برداشت اولیه مخاطب بستگی داره. لوگوی شرکت اولین چیزی هستش که مشتریان هنگام معرفی یک برند یا کسب‌وکار جدید میبینن، بنابراین طراحی یک لوگو منحصربه‌فرد و خلاقانه از اهمیت بالایی برخورداره. طراحی یک لوگوی خوش‌ساخت برای شرکت به مخاطبان شما کمک میکنه تا با محصولات و خدمات شما آشنا بشن و در مورد ارتباط با برند شما تصمیم بگیرن. 

واسه طراحی لوگو شرکت حرفه ‌ای به نکاتی که بهشون اشاره شد توجه کنید و در ضمن از یک شرکت طراحی لوگو یا دیزاینر حرفه ای برای خلق نشان بصری شرکتتون کمک بگیرین. به یاد داشته باشید که شما با طراحی یک لوگو میخواید بینشی عمیق از پیام و ارزش‌های کسب‌وکارتون تو مشتری ایجاد کنید، پس باید در تمام جنبه‌ها حرفه‌ای عمل کنین. طراحی یک ایده خلاقانه بدون اجرای یک دیزاین حرفه‌ای و هم‌چنین اجرای باکیفیت یک ایده تکراری هیچ ‌کدوم واسه کسب‌وکار شما مفید نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

5/5 - (1 امتیاز)
واتساپ آرش گرافیک
ارسال پیام