طراحی ست اداری جزو مهمترین نیازهای یک شرکت خصوصی یا دولتی میباشد، برای هر شرکتی این امر یک موضوع کاملا حیاتی است. سفارش طراحی ست اداری نباید به دست افراد نابلد انجام شود چونکه ۱۰۰ درصد خروجی کار کل شرکت را زیر سوال میبرد. سایت طراحی آنلاین آرش گرافیک برای برند شما بهترین هویت بصری را خلق میکند.
برای سفارش طراحی ست اداری موردنیاز خودتون فقط کافیه با ما در تماس باشید.
حقیقت ماجرا این است که نمیتوان برای طراحی ست اداری قیمت مبنایی قرار داد، چونکه ست اداری از یک یا دو قلم تشکیل نمیشود و بر اساس نیاز مشتری میتواند بر تعداد آن افزوده شود. قیمت طراحی ست اداری به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. بهعنوانمثال درصورتیکه از طرحهای آماده برای طراحی استفاده شود، قیمت به طور قابلملاحظهای کمتر از مواقعی است که از طرح اختصاصی استفاده میشود.
از طرف دیگر این که شما میخواهید ست اداری شما، شامل چه مواردی باشد، آن هم نقش مهمی در تعیین قیمت دارد. ما به شما توصیه میکنیم که هرگز کیفیت را فدای قیمت نکنید. بهتر است از طرحهای اختصاصی برای طراحی ست اداری خود استفاده کنید، تنها در این صورت است که خواهید توانست گامی مثبت در جهت برندینگ مجموعه خود بردارید.
بصورت معمول زمان طراحی ست اداری به تعداد اقلام موردنیاز کارفرما جهت طراحی ارتباط داره.
بله، اگر بعد از ارسال کار نیاز به ویرایش داشته باشید همون زمان براتون قابل انجام هست.
به مجموعهای از ملزومات چاپی هر شرکت یا یک برند که برای امور تجاری، شغلی، تبلیغاتی و زیباییشناختی مورداستفاده قرار میگیرد، ست اداری گفته میشود. ست اداری اولین چیزی است که مشاغل دیگر و مصرفکنندگان با آن تعامل خواهند داشت؛ بنابراین تأثیر بسیار مهمی در برندینگ دارد.
درصورتیکه شما نتوانید آن احساس خوب را در لحظه اول در مشتری خود ایجاد کنید، متأسفانه ممکن است که هرگز فرصت دیگری برای این کار پیدا نکنید. مخصوصاً اگر نوع بازاریابی شما از نوع (B2B) است، اهمیت طراحی ست اداری دوچندان میشود. به همین دلیل امروزه برندهای بزرگ دنیا برای طراح ست اداری خود وقت و هزینه زیادی صرف میکنند.
مهمترین مواردی که در یک ست اداری به کار میروند عبارتاند از:
موارد ذکر شده، به طور مکرر در داخل و خارج از اداره شما مورداستفاده قرار میگیرند. برای مثال، پاکت نامه برای ارسال انواع سند، رسید، چک و وجه نقد کاربرد دارد. کارت ویزیت و بروشور و فلایر هم از موارد پرکاربرد در تبلیغات و بازاریابی محسوب میشوند. به همین دلیل باید به جذابیت ست اداری توجه زیادی شود.
طراحی ست اداری، قواعد خاص خود را دارد، برای همین است که باید توسط افراد متخصص در این حوزه طراحی شود. برای طراحی ست اداری توجه به نکات زیر بسیار حائز اهمیت است.
راستش را بخواهید هیچچیز در یک ست اداری بهاندازه لوگوی اداره اهمیت ندارد. لوگوی اداره شما، نمادی از فعالیت و اهداف شماست. پس ابتدا لوگویی خلاقانه طراحی کنید. لوگویی که در یک نگاه، تصویری کلی از شرکت و فعالیت شما نمایش دهد. صرفنظر از این که اجزای ست اداری به چه شکل و اندازهای باشند، وجود لوگو در همه آن ها لازم است. پس از اهمیت آن غافل نشوید!
تصور کنید صاحب ادارهای هستید که در زمینه مشاوره سوگواری فعالیت میکند. آیا میتوانید با یک کارت ویزیت خالخالی قرمزرنگ تبلیغات موفقی برای شرکت خود انجام دهید؟ اگر فعالیت اداره شما در زمینه تولید و پخش اسباببازی باشد چه؟ بله! در این صورت کارت ویزیت توصیف شده، میتواند علاقهمندان زیادی را هم جذب کند!
بنابراین سعی کنید از رنگبندی و طراحی خاصی استفاده کنید که برای نوع فعالیت ادارهتان مناسب باشد. برای مثال اگر در زمینه دکوراسیون مدرن فعالیت میکنید، بهتر نیست که از بهکاربردن طرحهای گلدار اجتناب کنید؟ در این صورت طرحهای هندسی مدرن بدون شک انتخاب مناسبتری هستند. باتوجهبه نوع فعالیتتان، تعیین کنید که خطوط در طراحی ست اداری، خمیده شوند یا زاویهدار باشند. شما حتی میتوانید راجع بهاندازه طرحها هم به همین صورت تصمیم بگیرید.
در اصل هدف از تشکیل ست اداری هماهنگی است. در نتیجه رعایت این اصل در ساخت یک ست اداری بسیار مهم است. خطوط، منحنیها، رنگها و جنس اوراق باید در همه اجزای ست اداری هماهنگ باشند. این هماهنگی به معنای یکسان بودن نیست. چون در نهایت هر کدام از اجزای ست اداری نقشی بهخصوص دارند و در تعداد متفاوت به کار میروند.
هماهنگی در ست اداری، بیشتر به معنای یکپارچگی و تناسب میان اجزا است. این هماهنگی، باید درونی و بیرونی باشد. برای مثال، اوراق و فولدرها و سایر اجزا را با هم هماهنگ کنید. بهاینترتیب هماهنگی درونی را در ست اداری ایجاد کردهاید و برای ایجاد هماهنگی بیرونی، وبسایت اداره را هم هماهنگ با ست اداری طراحی کنید. اگر اداره شما دارای سرویس حملونقل یا پیک موتوری است، میتوانید این یکپارچگی را به آن موارد هم گسترش دهید. با رعایت این اصول، ست اداری شما بیشتر دیده میشود و شخصیسازی آن راحتتر ممکن میشود.
این مورد نیازی به توضیح بیشتر ندارد! نوع فونت بهکاررفته در سربرگها و اوراق و صورتجلسهها، باید متناسب با فعالیت اداره باشند. برای مثال واضح است که در کسبوکار حقوقی فونتهای رسمیتر به کار میروند. البته یادتان نرود که درهرصورت باید به اصول درستنویسی و نگارش صحیح فارسی پایبند باشید!
بهتر است از فونتهای فانتزی استفاده نکنید. همچنین به یاد داشته باشید که در سربرگها فونتهای بزرگتر از ۱۰ به کار نمیروند. خوب است رنگهایی را برای فونت خود انتخاب کنید که سادگی و خوانایی متون در ست اداریتان را به هم نزند.
شاید تصور کنید که بهکارگیری اندازههای خاص و غیرمرسوم به شخصیسازی ست اداری شما کمک کند. بله ممکن است! اما این کار هزینههای بیشتری برای شما میتراشد و گاهی هم در انجام فعالیتهای فوری اداره خلل ایجاد میکند. پس استاندارد را در اندازهها رعایت کنید. برای مثال سربرگها بیشتر در اندازههای A4 و A5 چاپ میشوند.
کاغذهای کتان یا تحریر در گرماژهای گوناگون تهیه کنید. کاغذ کتان ۸۰ گرم بر مترمربع، بیشترین استفاده را در ادارات دارد. البته ممکن است بخواهید ست اداری شما کمی خاص و زیباتر به نظر بیاید. در این صورت میتوانید در ساخت ست اداری خود از کاغذهای کتان با گرماژهای ۱۰۰ تا ۱۶۰ گرم بر مترمربع استفاده کنید.
از طرحهای ساده با رنگهای روشن و طرحهای ساده استفاده کنید. توجه داشته باشید که سربرگهای رنگی کار شما را برای چاپ و استفاده سخت خواهند کرد. پسزمینه سفید برای سربرگها و اوراق انتخاب مناسبتری است. رنگهای روشن ظاهر شیکتری به ست اداری شما میدهند. علاوه بر این با استفاده از رنگهای خنثی و روشن، توجه بیشتری به لوگو و نام تجاری اداره شما میشود. این امر باعث میشود که طرح لوگو بیشتر در خاطر افراد بماند و شخصیسازی بهتر صورت بگیرد.
حواستان باشد که سادگی ست اداری مانع خلاقانه بودن آن نمیشود. از آن جایی که برخی از اجزای ست اداری نقش تبلیغاتی دارند، خلاقیت هم در طراحی آن ها ضروری است.
برای تهیه یک ست اداری مناسب، ذکر اطلاعات ضروری را فراموش نکنید. اجزا در ست اداری باید شامل اطلاعاتی باشند که بتوانند ارتباط مشتریان و علاقهمندان را با شما ممکن کنند. مگر میشود از کارت ویزیتی برای تبلیغات استفاده کرد که اطلاعات تماس یا اسم شرکت شما در آن درج نشده باشد؟ به همین صورت سربرگها، فاکتورها، رسیدها و سایر اجزای ست اداری هم باید شامل این اطلاعات باشند. اطلاعات ضروری شامل نام تجاری و لوگوی شرکت، شماره تماس، آدرس وبسایت، آدرس پستی و آدرس پست الکترونیکی میشوند.
ذکر نام تجاری و چاپ لوگو، به جز معرفی شرکت شما، وظیفه مهم دیگری هم دارد. این وظیفه، حفظ اسناد و حریم اداره شماست. با ذکر نام تجاری و چاپ لوگو در همه اسناد و سربرگها، هم هماهنگی چشم نوازی ایجاد میشود و هم عمل جعل و سایر فعالیتهای غیرقانونی سختتر ممکن میشوند. با این کار شما میتوانید بهخوبی از اسناد، اوراق و رسیدهای شرکتتان محافظت کنید و از کپیبرداری جلوگیری میکنید.
البته هر ادارهای راههای ارتباطی خاص خود را دارد. امروزه با رشد گسترده شبکههای اجتماعی بهتر است روشهای قدیمی ارتباطی را کنار بگذارید و از روشهایی استفاده کنید که برای مردم سادهتر باشند و رواج بیشتری داشته باشند. برای مثال بهجای آدرس پست الکترونیک، آدرس صفحه اینستاگرام یا شماره واتساپ تان را در اجزای ست اداری قرار دهید.
در آخر باید این مهم را در نظر داشته باشید که هر شرکت یا اداره در صورتی به آخرین پلههای ترقی رسیده که اصول طراحی هویت بصری برای یک برند را از ۰ تا ۱۰۰ بداند. سایت آرش گرافیک به پشتوانه تجربه و سابقه چند ساله خود این امر را برای برندتان انجام خواهد داد، برای دریافت خدمات طراحی گرافیک میتوانید با ما در تماس باشید.