فاکتور، یک سند رسمی یا غیررسمی است که برای ثبت جریانهای مالی در سازمانها به کار میرود. با طراحی فاکتور و چاپ آن، سازمانها میتوانند ورودیها و خروجیهای مالی خود را ثبت و آن ها را کنترل کنند. فاکتور میتواند در جریان انواع دادوستدهای رسمی و غیررسمی صادر شود و گزارشی از جزئیات خریدوفروش محصولات ارائه کند. اگر در بازار و کسبوکارهای موجود در آن فعال باشید بلااستثناء چشمتان به فاکتور خورده است.
وقتی خریدی انجام میشود فاکتور به آن خرید و فروشگاه مربوطه اعتبار خاصی میبخشد. حال با خود فکر کنید که اگر یک فروشگاه فاکتور سفارشی خود را داشته باشد چقدر دید مشتری خاص خواهد بود. چنانچه قصد دارید سفارش طراحی فاکتور اختصاصی خود را انجام دهید با ما در تماس باشید. برای سفارش طراحی گرافیک با ما در تماس باشید.
سفارش طراحی فاکتور اداره یا شرکت خودتون رو از ما بخواید و برای داشتن یه وجهه حرفه ای با ما در تماس باشید
سفارش طراحی فاکتور معمولا به دو روش معمولی (مرسوم و موجود در بازار) و اختصاصی (سفارشی شده) انجام میگیرد که سفارش فاکتور اختصاصی به دلیل میزان دقت در کار و طراحی بسیار حرفهایتر نسبت به فاکتور معمولی دارای هزینه بیشتری است. برای گرفتن مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر میتوانید با آرش گرافیک در تماس باشید.
نوع پروژه طراحی | شرح خدمت | زمان تحویل پروژه | قیمت |
---|---|---|---|
فاکتور عمومی | طراحی فاکتور های عمومی با لوگو و اطلاعات شما | ۱ الی ۳ روز کاری | ۳۰۰.۰۰۰ تومان |
فاکتور اختصاصی | طراحی فاکتور حرفه ای و کاملا رنگی در سایز آ۵ یا آ۴ | ۲ الی ۳ روز کاری | ۵۰۰.۰۰۰ تومان |
مشکلی نیست اگر از طرح فاکتور دیزاین شده رضایت نداشتید بر اساس سلیقه شما طرح ویرایش میشه.
معمولا زمان دیزاین یک فاکتور فروش حرفه ای ۱ الی ۳ روز کاری زمان بر هست.
طراحی و چاپ فاکتور به چند دلیل اهمیتی اساسی برای هر سازمانی دارد:
فاکتور از اصلیترین اسناد هر سازمانی محسوب میشود. چاپ فاکتور به شما کمک میکند تا بتوانید از ورودی و خروجیهای مالی شرکت خود سندی قانونی ارائه کنید که قابل رهگیری و استناد است. استناد بر فاکتورهای فروش در مراجع قانونی رواج بالایی دارد. البته فاکتورهای رسمی اهمیت حقوقی بالاتری دارند و از ارزش قانونی بیشتری نسبت به فاکتورهای غیررسمی برخوردارند.
فاکتورهای خریدوفروش در کنشها و قراردادهای اجتماعی هم نقش پررنگی ایفا میکنند. ارائه فاکتور خرید در بسیاری از مراکز خیریه یا نهادهای اجتماعی اهمیت زیادی دارد؛ چرا که فاکتورهای فروش، در بسیاری از موارد نقش یک گزارش معتبر را دارند. ارائه فاکتور در فعالیتهای اجتماعی اعتماد افراد را به سازمانها بالا میبرد و به فعالیتها شکل رسمیتری میدهد.
فاکتورها به شما در کنترل و مدیریت مالی سازمان کمک خواهند کرد. با ثبت جریانهای مالی یک اداره، میتوانید سوددهی خالص شرکت خود را محاسبه کنید. همچنین میتوانید با بررسی دقیق ورودی و خروجی حساب شرکت، سیستم مالی را عیبیابی کنید و در جهت رفع ضررهای وارد شده تصمیمگیری مناسبی داشته باشید.
علاوه بر این، فاکتورهای مالی به مدیران شایسته این کمک را خواهند کرد که کنترل بیشتری بر فعالیتهای افراد سازمان داشته باشند و از بروز فساد مالی جلوگیری کنند.
اصول طراحی و چاپ فاکتور به رسمی یا غیررسمی بودن آن بستگی دارند. برای طراحی فاکتورهای رسمی در رنگ و طرح، باید استانداردهای خاصی رعایت شوند؛ اما برای طراحی فاکتورهای غیر رسمی، به دلیل اهمیت کمتر حقوقی، استانداردهای سختگیرانهای وجود ندارد.
در یک فاکتور استاندارد، چاپ لوگو و نام تجاری اهمیت زیادی دارد. لوگو نماد هویت یک سازمان محسوب میشود. وجود نام تجاری و لوگو، فاکتور را برای سازمان اختصاصی میکنند و سازمان را از نظر حقوقی در برابر فاکتورهای رسمی، مسئول میسازند. بدون وجود نام تجاری، فاکتور تنها یک کاغذ بینامونشان خواهد بود و هیچ ارزشی نخواهد داشت.
مهر و امضا به اسناد اصالت میدهند و از نظر قانونی اهمیت بالایی دارند. همانطور که پیشازاین بیان شد، فاکتورهای رسمی از مهمترین اسناد هر سازمان محسوب میشوند؛ بنابراین اختصاص دادن قسمتی برای مهر و امضا در هر فاکتور باید رعایت شود. میتوانید در قسمت پایینی فاکتور محلی را برای مهر و امضای طرفین خریدوفروش اختصاص دهید.
برای جلوگیری از جعل اسناد مالی، میتوانید نام تجاری یا لوگوی شرکت خود را در پسزمینه فاکتورها بهصورت کمرنگ ولی خوانا چاپ نمایید. این کار ضمن هویت بخشیدن به فاکتورهای فروش، از جعل و سوءاستفادههای قانونی هم جلوگیری میکند. همچنین باعث رسمیتر شدن فاکتور میشود.
برای جلوگیری از جعل اسناد مالی، میتوانید نام تجاری یا لوگوی شرکت خود را در پسزمینه فاکتورها بهصورت کمرنگ ولی خوانا چاپ نمایید. این کار ضمن هویت بخشیدن به فاکتورهای فروش، از جعل و سوءاستفادههای قانونی هم جلوگیری میکند. همچنین باعث رسمیتر شدن فاکتور میشود.
به جز اصولی که برای طراحی یک فاکتور استاندارد بیان شد، با رعایت نکات زیر میتوانید فاکتور جذابتری طراحی کنید:
تعیین کنید که باتوجهبه موارد استفاده از فاکتور، ظاهری رسمی را برای طراحی آن ترجیح میدهید یا ظاهری دوستانه؟ برای مثال تصور کنید که صاحب یک شرکت تولید اسباببازی هستید. واضح است که فاکتور یک شرکت بیمه با فاکتور شرکت شما باید تفاوت داشته باشد؛ بنابراین، ضمن رعایت اصول طراحی فاکتور، توجه داشته باشید که رنگها و طراحیهای بهکاررفته، باید متناسب با فضای کاری شما باشند.
خلاقیت ظاهر فاکتور را زیباتر میکند. این خلاقیت هم میتواند در ساختار فاکتور به کار برود و هم میتواند در طراحی آن به چشم بیاید. ساختارهای الهام گرفته شده از اوریگامی و استفاده از کاغذهایی با جنس خاص میتوانند در طراحی یک فاکتور خلاقانه بسیار مؤثر باشند. همچنین میتوانید طراحی خلاقانهای مرتبط با کسبوکار خود انتخاب کنید و خطوط و منحنیهای بهکاررفته در فاکتور را متناسب با فعالیت شرکت خود در نظر بگیرید.
فاکتور هم از اقلام موجود در ست اداری یک شرکت محسوب میشود. با انتخاب یک ست اداری مناسب، فاکتور فروش شرکت هم بهسادگی طراحی میشود. در نتیجه رنگ، طراحی و فونت متون در فاکتور با سایر اقلام ست اداری متناسب است و ظاهری شیک و رسمی برای شرکت شما ایجاد خواهد شد.
خطوط، کادربندیها و متون بهکاررفته در فاکتور نباید پراکنده و نامنظم باشند. برای داشتن ظاهری زیباتر در فاکتورهای فروش شرکت خود، انسجام در طراحی را بهدقت رعایت کنید.
میتوانید از هر دو سمت برگه استفاده کنید. اگر جزئیات بیشتری را برای گزارشها مالی در نظر دارید، طراحی فاکتورهای دو رو میتواند انتخاب مناسبی باشد. ساعت خرید، شماره تماس و مشخصات کاملتر فروشنده و خریدار میتوانند در برخی از فاکتورها قید شوند. همچنین نوع و مشخصات کلی محصول یا نوع خدمت ارائه شده هم میتوانند نمونههایی دیگر از این جزئیات باشند.
متناسب با فعالیتهای شرکت خود برای انتخاب نوع فونت تصمیم بگیرید. از بهکارگیری فونتهای ریز و ناخوانا پرهیز کنید و بههیچوجه رنگهای روشن و ملایم را برای متون بهکاررفته در فاکتور انتخاب نکنید.
شلوغکاری علاوه بر ایجاد ظاهر نامناسب در فاکتورها، از خوانایی آن ها هم کم میکند. اگر در طراحی شلوغکاری کنید، افراد گیج و سردرگم میشوند و اشتباهات فردی در بررسی و صدور فاکتورهای فروش شدت پیدا میکنند. گاهی این اشتباهات فردی میتوانند ضررهایی بزرگ به شرکتها وارد کنند.
در طراحی فاکتور رسمی، برای اندازه و قالب فاکتورها، استانداردهای خاصی باید رعایت شوند. این استانداردها به طور معمول توسط مراجع قانونی تعیین میشوند.
همچنین اگر به دنبال طراحی یک فاکتور غیررسمی برای کسبوکار کوچک خود هستید، به طور معمول هراندازه ای را میتوانید در نظر بگیرید. البته توصیه میشود که برای سادگی و کاهش هزینه چاپ، اندازههای متداول و مرسوم را انتخاب کنید.
گرماژ کاغذ مورداستفاده هم از مواردی است که باید میزان آن را خودتان تعیین کنید. برای کاهش هزینهها میتوانید کاغذهایی با گرماژ پایین خریداری کنید؛ اما توجه داشته باشید که به دلیل اهمیت قانونی فاکتورها، بهتر است که کیفیت کاغذها بالاتر باشند تا فاکتورهای فروش از طول عمر بیشتری برخوردار شوند.