طراحی اصولی کارت ویزیت با رعایت ۸ نکته مهم!

نکاتی مهم برای طراحی کارت ویزیت حرفه ای
کارت ویزیت در حوزه تبلیغات کاربرد بسیار زیادی دارد. برای اینکه بتوانیم یک طراحی کارت ویزیت خوب داشته باشیم، لازم است نکات مهمی در نظر گرفته شود. در این مقاله قصد داریم تا چند مورد از نکاتی که در طراحی حرفه ای کارت ویزیت مورد نیاز هستند را نام ببریم و بصورت خلاصه‌وار مقداری در موردشان توضیح دهیم.
طرح لایه باز سربرگ و کارت ویزیت میخوای؟
کافیه وارد لینک زیر بشی و PSD انواع فایل لایه باز رو با قیمت بسیار کم بخری!

نکات مهم در طراحی استاندارد کارت ویزیت

اصول طراحی کارت ویزیت استاندارد
اصول دیزاین کارت ویزیت استاندارد

در این مقاله از سایت آرش گرافیک سعی داریم به شما نکاتی را آموزش دهیم تا بصورت کاملا حرفه ای در امر دیزاین کارت ویزیت خود عمل کنید. رعایت این نکات، باعث بالارفتن بازدهی کارت ویزیت در زمینه تبلیغات می‌شود. در این مقاله قصد داریم طراحی اصولی کارت ویزیت با رعایت ۸ نکته عالی را برای شما شرح دهیم.

 

۱. برش کارت ویزیت

از پرکاربردترین و رایج‌ترین شکل‌های کارت ویزیت، می‌توان به کارت ویزیت مستطیلی شکل اشاره کرد. کارت ویزیت مستطیلی شکل می‌تواند به بهترین نحو، تمامی اطلاعات لازم را در خود جای دهد. در دنیای پیشرفته صنعتی امروزی، طیف وسیعی برای انتخاب شکل کارت ویزیت وجود دارد. امروزه کارت ویزیت‌هایی با بالاترین تنوع شکلی توسط دستگاه‌های مدرن تهیه می‌شوند. برای تهیه انواع کارت ویزیت از برش قالب و لیزر استفاده می‌شود.

کارت ویزیت‌هایی که دارای شکل‌های خاص و فانتزی هستند، به دلیل داشتن معایبی، طرفداران زیادی ندارند. از جمله این معایب می‌توان به پرهزینه بودن، زمان بر بودن طراحی کارت و صرف انرژی زیاد اشاره کرد. از مهم‌ترین ویژگی یک کارت ویزیت خوب می‌توان به‌، جای گرفتن آسان و ساده آن در کیف پول اشاره داشت. کارت ویزیت مستطیلی با جای گرفتن در کیف پول، همیشه در دسترس است و می‌توان هر جا که لازم شد آن را به مشتریان ارائه داد.

 

۲. اندازه کارت ویزیت

پس از انتخاب شکل کارت ویزیت، نوبت مرحله انتخاب اندازه و سایز کارت ویزیت می‌رسد. کارت ویزیت‌ها در اندازه‌های متفاوتی تهیه می‌شوند، بااین‌وجود این سایز بندی نباید بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از یک استاندارد مشخص باشد. معمولاً انتخاب اندازه کارت ویزیت ارتباط مستقیمی با نوع شرکت و نوع خدمات معرفی شده روی کارت دارد.

اندازه قالب کارت ویزیت به دو صورت انتخاب می‌شود، گروهی از قالب‌ها در سایزبندی‌های مشخص آماده هستند و در صورت نیاز می‌توان مشخصات آن‌ها را در سایت‌های مختلف بررسی کرد. البته اندازه برخی از قالب‌ها نیاز به طراحی و قالب‌بندی جدید دارد و همینطور طراحی قالب‌های جدید در اندازه‌ای متفاوت، هزینه و زمان بیشتری می‌طلبد.

 

۳. طرح‌ های گرافیکی در کارت ویزیت

از نکات دیگر برای طراحی اصولی کارت ویزیت طرح‌های گرافیکی آن است، لوگو و سایر طرح‌های گرافیکی پس از انتخاب شکل و اندازه کارت ویزیت، به آن اضافه می‌شوند. در این صورت براحتی می‌توان تصمیم گرفت، چه نوع طرحی با چه اندازه‌ای چگونه روی کارت ویزیت چاپ شود. محتوای کلی یک کارت ویزیت شامل لوگو، متن نوشته و طرح‌های گرافیکی متنوع است. این محتوا بر اساس کسب‌وکار مرتبط با کارت ویزیت انتخاب می‌شوند.

انتخاب محتوای درست و سنجیده می‌تواند مبلّغ بسیار تأثیرگذاری برای آن کسب‌وکار باشد. بیشتر کارت‌های ویزیت دورویه هستند. یک شرکت یا یک کسب‌وکار معتبر باید دارای لوگو و نشان منحصربه‌فرد و تأثیرگذار باشد. چاپ کردن لوگو در یک قسمت مناسب از کارت ویزیت، می‌تواند زیبایی بصری آن را دوچندان کند.

استفاده از رنگ‌های متناسب با لوگو، کارت ویزیت را جذاب‌تر و ماندگارتر نشان می‌دهد. باید در نظر داشت برای طراحی اصولی کارت ویزیت از طرح‌های ساده و خوانایی استفاده شود تا خواننده سردرگم نشود. سادگی در هر طرحی از مزیت‌های بزرگ آن طرح به شمار می‌آید.

 

۴. متن کارت ویزیت

کارت ویزیت از قوی‌ترین ابزارهای بازاریابی و تبلیغات در فضای حقیقی است. متن درج شده روی کارت ویزیت می‌تواند نقش بسیار مهمی در قدرت این ابزار داشته باشد. متن باید بتواند در کوتاه‌ترین شکل ممکن اهداف کلی کسب و کار را بیان کند. وظیفه اصلی کارت ویزیت انتقال اطلاعات شخصی است. انتقال صحیح این اطلاعات می‌تواند رونق بیشتری به کسب‌وکار بدهد. در حالت کلی اطلاعات مهمی که می‌توانند مسیر ارتباط را هموارتر کنند به‌صورت زیر هستند.

  • نام و نام خانوادگی
  • نام شرکت
  • شغل یا سمت
  • آدرس ایمیل
  • شماره‌تلفن
  • وب‌سایت
  • آدرس شبکه‌های اجتماعی
  • آدرس محل کار
  • کد QR (یک بارکد دوبعدی است که با استفاده از گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های کدخوان به‌صورت مستقیم به متن، ایمیل، وب‌سایت و شماره‌تلفن لینک می‌شود.)
  • شعار تبلیغاتی

 

۵. نوع، اندازه و رنگ فونت متن کارت ویزیت

برای تایپ متن فارسی فونت‌های متنوعی به‌صورت آماده وجود دارد. می‌توان از بین این فونت‌ها، فونت متناسب با لوگو را انتخاب کرد. برای حرفه‌ای نشان‌دادن کارت ویزیت، فونت‌های مخصوصی طراحی می‌کنند. باید در نظر داشت فونت انتخابی خوانایی کافی را داشته باشد.

از طرف دیگر اندازه فونت، خوانایی متن موردنظر را نشان می‌دهد. اندازه کوچک‌تر از ۸ پوینت، حروف را ریزتر نشان می‌دهد و خوانایی خوبی نخواهد داشت.

رنگ فونت نیز باید متناسب با رنگ پس‌زمینه کارت ویزیت انتخاب شود. رنگ‌ها نقش بسیار مؤثری در کارت ویزیت ایفا می‌کنند. انتخاب رنگ‌های مناسب، چشم را اذیت نمی‌کند و جذابیت بیشتری خواهد داشت.

 

۶. جنس کارت ویزیت

امروزه با پیشرفت صنعت چاپ، کارت ویزیت در جنس‌های مختلفی چاپ می‌شود. در ادامه به مهم‌ترین جنس‌های کارت ویزیت اشاره می‌کنیم.

 

کارت ویزیت کاغذی

از رایج‌ترین جنس‌های کارت ویزیت، جنس کاغذی آن است. جنس کاغذی مقرون‌به‌صرفه است و کاربرد زیادی دارد. برای چاپ کارت ویزیت از انواع مختلف جنس کاغذ استفاده می‌شود.

 

کارت ویزیت شیشه‌ای

جنس این کارت شیشه‌ای از طلق است و ظاهری شفاف و شیک دارد. این نوع کارت در برابر آب مقاوم هست و فقط از یک‌روی آن برای درج اطلاعات می‌توان استفاده کرد.

 

کارت ویزیت پارچه ای

کارت ویزیت پارچه‌ ای از انواع پارچه‌های مقاوم تهیه می‌شود. برای کسب‌وکارهای خاص از این نوع کارت استفاده می‌گردد.

 

کارت ویزیت لمینتی

کارت ویزیت لمینتی از مقوای کاغذی تهیه می‌شود. با این تفاوت که برای سطح این کارت از روکش‌های مقاوم لمینت استفاده می‌شود، لمینت‌ها دارای ظاهری براق و مات هستند.

 

۷. رنگ کارت ویزیت

انتخاب رنگ مورداستفاده در طراحی کارت ویزیت ،بسیار مهم است. رنگ کارت باید با هویت برند سنخیت داشته باشد. طراح تنها در صورتی می تواند ترکیب رنگ مناسب را انتخاب کند که از روان‌شناسی رنگ‌ها اطلاع داشته باشد. بهترین گزینه برای رنگ کارت ویزیت استفاده از رنگ‌های موجود در لوگو است. بهتر است از رنگ‌های محدودی استفاده شود و تناسب رنگ در طراحی نیز در نظر گرفته شود.

 

۸. انتخاب یک طراح حرفه ای

برای تهیه یک کارت ویزیت خوب و مناسب با کسب‌وکار، باید از یک طراح حرفه‌ای و خلاق کمک گرفته شود. طراحان حرفه‌ای و خلاق، تمامی نکات لازم برای تهیه کارت ویزیت را با سبک ویژه‌ای انجام می‌دهند. اغلب کارت‌های ویزیت برای تبلیغ و بیشتر دیده‌شدن تهیه می‌شوند. یک طراح حرفه‌ای می‌تواند با انتخاب طرح‌های گرافیکی و متن‌های جذاب، بازاریابی مؤثری برای کسب‌وکار موردنظر ایجاد کند.

هر چه مخاطبان حقیقی کسب‌وکار بیشتر باشد، رونق آن کسب‌وکار بیشتر خواهد شد. در آخر برای سفارش طراحی کارت ویزیت خود می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و توسط پل‌های ارتباطی ما با آن‌ها لینک شوید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)
آرش فرشاد

آرش فرشاد هستم، عاشق خلق ایده های ناب و جدید، علاقه بنده در گرافیک بصورت اختصاصی سمت طراحی لوگو هست و در این حوزه تجربیاتی دارم که می‌خوام با شما دوستان عزیز به اشتراک بزارم.

انواع کارت ویزیت
کارت ویزیت های لایه باز با فرمت PSD ((طراحی شیک و حرفه ای))
اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *