لوگو موشن چیست و برای برندها چه کاربردی دارد؟

لوگو موشن چیست و برای طراحان چه کاربردی دارد؟
امروزه کسب و کارهای مختلف از روش های متنوعی برای برند سازی و جلب رضایت کاربران استفاده می کنند. یکی از بهترین روش هایی که با استفاده از اون میشه نظر کاربران و مشتریان رو جلب کرد، طراحی لوگو موشن هست. لوگوموشن یا متحرک سازی لوگو تاثیر زیادی در افزایش ماندگاری یک لوگو در ذهن مخاطبین داره. علاوه بر این، به مخاطبین کمک می کنه تا مخاطبین اطلاعات کامل و زیادی از یک برند به دست بیارند.
طرح لایه باز سربرگ و کارت ویزیت میخوای؟
کافیه وارد لینک زیر بشی و PSD انواع فایل لایه باز رو با قیمت بسیار کم بخری!

در واقع لوگو موشن این قابلیت رو داره که داستان پشت برند رو به صورت کامل و جامع و هدفمند نمایش بده. اهمیت استفاده و طراحی لوگوموشن تا حدی هست که در این مقاله قصد داریم به صورت کامل بگیم که لوگو موشن چیست و چه کاربردی واسه برندها و کسب و کارهای مختلف داره.

لوگوموشن چیه؟

لوگو موشن چیست

به طور کلی لوگو یک شناسه بصری برای هر برند محسوب میشه و نشون دهنده اهداف، خدمات و محصولاتی است که یک کسب و کار ارائه می کنه. به همین دلیل کمک می کنه که مشتریان هم توجه بیشتری به این محصولات و خدمات داشته باشن. بنابراین تصور کنید که لوگو موشن یا همون لوگوی متحرک، لوگوعه یک کسب و کار هست که به حرکت درمیاد و در اصطلاح بهش انیمیشن میدن. علاوه بر این، بسیاری از افرادی که به صورت فریلنسری هم کار می کنن، می تونن از لوگوموشن برای برند شخصی خودشون هم استفاده کنن.

مزایای لوگو موشن

هدف اصلی برای استفاده کردن از لوگوموشن رونق گرفتن کسب و کارها و بهتر و حرفه ای تر معرفی کردن محصولات و خدمات هست. به طور کلی جلوه های بصری توی طراحی لوگوموشن جذاب تر هستند و تاثیر زیادی در تحت تاثیر قرار دادن مخاطبین دارند. علاوه بر این، استفاده از لوگوموشن مزایای مختلفی داره که مهم ترین مزایا شامل موارد زیر هست:

کاهش هزینه های تبلیغات

یکی از مهم ترین مزایای طراحی لوگوموشن برای طراحان و کسب و کارهای مختلف اینه که باعث کاهش هزینه های تبلیغات میشه. چون به طور کلی هزینه تبلیغات آفلاین و آنلاین رو به افزایش هست و ممکنه همه کسب و کارها توانایی پرداختن هزینه های زیاد رو نداشته باشند. علاوه بر این، با توجه به جذابیت بصری و همچنین شکیل بودن تیزرهایی که با لوگوموشن طراحی میشن، مخاطبان بیشتری هم به اون توجه می کنن.

اعتماد سازی برای مخاطبین

یکی دیگر از بهترین مزایای لوگوموشن این هست که باعث افزایش اعتماد مخاطبین زمان معرفی کردن خدمات و محصولات مختلف یک کسب و کار میشه. چون مخاطبین و کاربران با دیدن محتواهای جذاب و بصری با اطمینان بیشتری برای خرید یک محصول یا سفارش دادن اون ترغیب میشن.

معرفی برند

همون طور که در قسمت تعریف لوگوموشن گفته شد، لوگو موشن به انیمیت و حرکت دادن لوگو با جلوه های بصری زیبا و خاص گفته میشه. بنابراین در صورتی که یک لوگوی خاص و زیبا طراحی کرده باشید، با طراحی لوگوموشن می تونید به بهترین نحو برند خودتون رو معرفی کنید. چون زمان طراحی لوگوموشن دست طراح برای طراحی یک طرح خاص و جذاب باز هست و با سلیقه و مهارت خودش می تونه یک طرح بی نظیر و منحصر به فرد طراحی و ارائه کنه.

یادآوری کردن برند

همون طور که گفته شد برای طراحی لوگوموشن یک طرح جذاب برای معرفی لوگو خواهید داشت. بنابراین مخاطبین و کاربران شما هم با رغبت بیشتری کسب و کار و برند شما رو دنبال می کنن و می شناسند. همین اتفاق باعث میشه که کاربران و مخاطبان زمان مشاهده کردن محصولات یا خدماتی مشابه، برند شما براشون تداعی و یادآوری بشه.

کاربردهای لوگوموشن

کاربردهای لوگوموشن

یکی از مهم ترین کاربردهای لوگوموشن این هست که با استفاده از اون و تهیه داستان پشت اون میشه یک برند رو بهترین نحو معرفی کرد. علاوه بر این، استفاده و طراحی لوگوموشن کاربردهای دیگه ای هم داره که مهم ترین اون ها به شرح زیر هست:

امضای ایمیل

امکان اضافه کردن لوگو موشن به ایمیل وجود داره. در واقع زمانی که کاربران یا مشتریان یک ایمیل رو دریافت می کنن، به سرعت متوجه میشن که این ایمیل از طرف کدوم برند یا سازمان هست. علاوه بر این، با توجه به ماهیت منحصر به فردی که لوگوموشن ها یا لوگوهای متحرک دارند، باعث به خاطر سپاری بهتر اون ها میشه. نکته مهمی که باید مد نظر داشته باشید این هست که ابتدا لوگوموشن رو به GIF تبدیل کرده و سپس از اون زمان ارسال ایمیل استفاده کنید.

اینترو/ اوترو ویدئو

یکی دیگه از کاربردهای مهم لوگوموشن استفاده از اون برای اینترو (Intro) یا اوترو (Outro) ویدئوها در یوتیوب هست. در واقع تعداد زیادی از برندهای شخصی برای معرفی کردن برند شخصی خودشون طراحی لوگوموشن رو برون سپاری می کنن تا بتونن از این طریق برند خودشون رو معرفی کنن. علاوه بر این، با استفاده از طراحی لوگو موشن و استفاده از اون در اینترو و اوترو برای معرفی یک محصول یا خدمات در جلسات کاری هم استفاده کرد.

وب سایت

طراحی لوگوموشن و استفاده از اون در وب سایت هم یکی دیگه از کاربردهای مهم لوگوموشن هست. در واقع زمانی که کاربر وارد سایت میشه، مشاهده کردن یک لوگوی متحرک باعث جلب نظر و توجه اون میشه. بنابراین باعث میشه که علاقه بیشتری به اون برند یا محصولات و خدماتش داشته باشه. به همین دلیل در حال حاضر از لوگوموشن برای وب سایت ها هم استفاده زیادی میشه.

شبکه های اجتماعی

منتشر کردن و قرار دادن لوگوموشن در شبکه های اجتماعی مختلف از جمله اینستاگرام، یوتیوب، تلگرام و… باعث افزایش میزان وایرال شدن و بازنشر یک محتوا میشه. علاوه بر این، زمانی که کاربران اسم برند یا شرکت شما رو در اینستاگرام جستجو می کنن، لوگوموشن شما نمایش داده میشه و این کار هم باعث افزایش مدت زمان ماندگاری این برند توی ذهن مخاطبین میشه.

کلام آخر

یکی از مهم ترین ویژگی های لوگوموشن این هست که باعث برانگیخته شدن احساسات کاربران و مخاطبین میشه. چون کمک می کنه که کاربر با دیدن یک لوگوموشن هیجان زده بشه و همین اتفاق تاثیر زیادی در رشد یک کسب و کار داره. علاوه بر این، یکی از مهم ترین کاربردها یا مزایای طراحی لوگوموشن این هست که باعث حرفه ای تر دیده شدن یک برند یا کسب و کار میشه.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
آرش فرشاد

آرش فرشاد هستم، عاشق خلق ایده های ناب و جدید، علاقه بنده در گرافیک بصورت اختصاصی سمت طراحی لوگو هست و در این حوزه تجربیاتی دارم که می‌خوام با شما دوستان عزیز به اشتراک بزارم.

انواع کارت ویزیت
کارت ویزیت های لایه باز با فرمت PSD ((طراحی شیک و حرفه ای))
اشتراک گذاری

2 پاسخ

  1. سلام علیکم.
    سایت خوبی دارید. فقط اونجا که درباره‌ی سایت تعریف می‌کنید. به نظرم بهتره به جای *به درد بخور*
    بنویسید *کاربردی*
    موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *